לתרומות לחץ כאן

יחס לחלומות בזמנינו

שלום כבוד הרב
חברה שלי חלמה שהיא מרחפת בשמים ואז היא יורדת מרימה את בעלי ומרחפת בשמיים וזורקת אותו לים אשמח לקבל תשובה החלום די מטריד עד כמה שאני הבנתי נפילה לים שהיא לא בשליתטו של אדם מראה על צרה אודה לך אם תוכל לפרש את החלום
תודה
מ.א

תשובה:

א. ראשית, חשוב מאוד לדעת, שגדולי הדורות האחרונים המעיטו מאוד מאוד בחשיבתם של החלומות בזמנינו, והורו שאין להתייחס אליהם כלל ולא לצום מחמת אפילו בימי החול, ואף הקילו ראש בענין הטבת חלום. הטעם לכך, הוא משום שבדברי חז"ל מבואר, שבל האופנים שניתן לתלות שהחלום בא לאדם מחמת הרהוריו ביום, או מחמת לחץ וטירדה יתירה, או תזונה לקויה וכיוצא בזה, החלום אינו נחשב לכלום. ולכן, בזמנינו שכולם גרים בערים הגדולות בהן מרוץ החיים מטריד ואיננו נתונים במנוחת הדעת, ומלבד זאת כל הזמן שומעים וקוראים על אסונות וצרות מכל רחבי העולם, הדבר משפיע על הנפש, וכל אדם מקננת בליבו התחושה שאולי גם הוא יחלה או יקלע לאסון כזה או אחר. ידוע שהיום המחלה מספר 1 בעולם המערבי היא דיכאון. הדבר הזה לא היה בזמן חז"ל. ולכן, לא צריך להתייחס לחלומות כלל!

ב. אדם שבכל זאת מוטרד מחלומו, יכול לעשות הטבת חלום בפני שלושה אנשים כפי הנוסח שבסידורים. או לספר על החלום לחברו והוא יפתור אותו לטובה. שכן בחלומות הכל הולך לפי הפתרון. ירבה בצדקה ואמירת תהילים ויכופר לו.

במקרה הזה נוכל לפתור את החלום בכך שאין מים אלא תורה, ובהשלכתו למים הכוונה שירבה מכאן ולהבא בלימוד התורה ובדקדוק במצוותיה. נדמה לי שזה הפתרון הכי טוב שיכול להיות לבן אדם. מים אגב זה תמיד סימן לחסד, כידוע שכל שמחת חג הסוכות היא במים של ניסוך המים על גבי המזבח ועוד רבות בספרי קבלה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. 'החלומות שוא ידברו' ואין להתייחס לחלום ברצינות מכיון שאנו חיים בדור חלש מאוד ואין חכמים שיפתרו את החלום לחיוב, וכל חלום יש לפתור לחיוב כדוגמת רבי עקיבא כמסופר ב"ילקוט סיפורים" מובא שם מדברי המדרש (תנחומא, בראשית סימן י"ג) וזה לשונו: מעשה בתלמוד אחד מתלמידי רבי עקיבא שנאמר לו בחלום: באדר אתה מת, וניסן אינך רואה, ומה שזרעת לא תקצור, והיה מיצר על החלום הרבה, וספר חלומו לפני ר' עקיבא, אמר לו (ר' עקיבא): באדר אתה מת – בהידורה של תורה אתה מת (שתמית עצמך על התורה ותחדש חידושים נפלאים), וניסן אין אתה רואה – שוב אין אתה בא לידי נסיון, ומה שזרעת אין אתה קוצר – בניך אין אתה קובר – ונתרצה אותו תלמיד. לא לקחת ללב חלומות מוזרים ותמהוניים, צריך להתייעץ עם רב תלמיד חכם באם החלום מטריד, במקרה שלך עם רבנית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל