לתרומות לחץ כאן

האם צריך לספר בשידוכים על איבחון ocd?

שלום .בעבר אובחנתי כסובל מocd אבל הודו לה' אני מרגיש הרבה יותר טוב רציתי לדעת האם אני צריך לספר זאת בשידוכים כי לדעתי אין טעם אני לא חושב שיש פה רמאות או משו כזה .נכון שמדי פעם יש לי אובססיות והם טהורות זאת אומרת בלי קומפלסיביות וגם המחשבות שאני חושב שהם ocd אני לא בטוח שהם באמת כאלה יש מצב שהתרפאתי מזה לגמרי ואני סתם חושב שיש לי זאת חוץ מזה שלכולם במידה כזאת או אחרת יש ocd הקטע שהבנתי מאיזה פסיכןלוג שגם בנאדם שהתרפא יש לו בקצת יותר מאחרים שלא היו להם אני לא סגור עד כמה הוא צודק.לכן החשש היחידי שיש לי האם זה נחשב מקח טעות אם לא אספר?ואני חושש לצאת רק בגלל הדבר הזה .לא חושב שיש לי טעם ללכת לפסיכולוג כי באמת אני מרגיש בהרבה יותר טוב וחבל לי על הכסף לזרוק .וברור לי שבחורה שתכיר אותי כמו שצריך זה לא יהווה מכשול עבורה .אך קראתי שמום שלא יתגלה לפי הרב אלישיב זה מקח טעות.אז האם זה נחשב מום ocd או לא אני אשמח אם תרחיבו טיפה שאוכל להבין יותר בעניין?לא אבוש שבאמת עברתי יסורי איוב בעקבות הדבר הזה ואני רוצה להשאיר זאת מאוחרי אך עוד פעם אני חושש שיחשב דבר זה למקח טעות מה עושים בבקשה ?חשבתי שגם אם אומר לה שיש לי מי אמר שתבין את זה כמו שצריך ואז אוכל להגיד שסבר וקיבלה?שכן ראיתי באחד המאמרים באתר לגבי החולי פוליו שבזמנם זה יכל להחשב מקח טעות כי הם לא ידעו את ההחמרה שיכל לבוא מזה .והרב כתב בטח היום הם כבר יןדעים.אז אני משליך לגבי ocd אם אני לא יצליח להסביר לה כמו שצריך והיא לא תדע מה זה בדיוק אולי זה עדין יכול להיחשב מקח טעות.והאם יש טעם בכלל להיכנס בכלל ולהתחיל להסביר לה זאת כמו שכבר אמרתי תמצב שלי לעייל.?

תשובה:

שבוע טוב,

אין כל צורך לספר על האיבחון שלך, דבר כזה אם אינו משפיע בצורה משמעותית על תפקודו של האדם אין זה נחשב למום. ישנם הרבה אנשים שאובחנו כ ocd ומתפקדים בצורה רגילה לחלוטין, לכן גם אני לא סבור שתהיה איזה בחורה שדבר כזה יפריע לה אם היא תשמע על כך, אבל מאחר שיתכן שאינה מכירה את התופעה, ועד כמה זה לא משפיע עליך היום, ודאי שאין כל צורך לספר לה על כך. הדוגמאות שהבאת כאן, אינם קשורים למקרה שלך, שכאמור, אין זה מום כלל.

שיהיה לך בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לאחרונה אני לוקח תוסף תזונה שעוזר לי להירגע שכן אני נמצא בקצת תקופה די מבלבלת שגורמת לי להתקפי חרדה דבר כזה צריך לספר ?וכן יש לי טיפה טיקים שבקושי שמים לב אליהם(במקום לשאול על כל דבר. מה זה בעצם דבר הנחשב מום שמהווה מקח טעות? ברוך ה' אני לא בנאדם חולה שכן אני מתפקד די בסדר גם עובד ברוך ה וגם קובע עיתים לתורה ואני סתם מכניס את עצמי לאובססיה של מקח טעות אז נכון שאני יש לי התמודדות יותר משאר בני אדם אבל ברוך ה גם ניחונתי בהרבה דברים טובים

  2. בקצב הזה, אין אדם שאין לו מום, אז אתה יכול להרגע, גם הבחורה עם מום כזה או אחר… בכל אופן, אתה אדם נורמטיבי לחלוטין, ץרגע ובעזרת ה' תמצא את זיווגך בקרוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל