לתרומות לחץ כאן

האם יש היום דרדעים?

שלום רב.

יש קבוצה בקרב קהילת התימנים המכונה "דרדעים".
הבנתי שקבוצה זו אינה מאמינה בספרי הזוהר ובספרי קבלה.
(אבל אין לי מידע ברור) האם יש בעיה להתפלל במיניין שלהם אם אכן זאת הבעיה ?

תודה כול טב

תשובה:

שלום רב,

אני לא חושב שיש היום קהילה או קבוצה שאינה מאמינה בזהר או בקבלה. וסיפור של הדרדעים דעך מאד היום. וגם אם יש קהילות שונות המחשיבים עצמם לדרדעים, אין זה אלא שהם רוצים ללכת לאור פסקי הרמב"ם כפי שהיו נוהגים בתימן. אבל אין להם כל אמירה או חוסר אמונה בזהר ובקבלה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ואם יש אדם שטועה ולא מאמין בספר הזוהר, למה שלא יוכל להצטרף למנין, הרי ב13 עיקרי האמונה הוא מאמין, וגם מה שלא מקיים הלכות שמקורן מהזוהר אינו משום שלא מאמין לחז"ל, אלא משום שאינו מאמין שחז"ל כתבו את הזוהר. (ובפרט שלפני שהזוהר התקבל היו גם גדולים שלא האמינו בו כמו הריב"ש ועוד, וגם בדורות יותר מאוחרים, לדוגמה שו"ת תשובה מאהבה (ח"א סי' כ"ו) ועוד.)

  2. א. "כמו שהיה נהוג בתימן" זו טעות. היו המון מנהגים בתימן כדעת השו"ע נגד הרמב"ם, ונהגו כדעת השו"ע אפילו יותר מהספרדים כיום עצמם… יש ספרים, תשובות וכתבים וזה משתקף מאוד בבירור לכל לומד מתחיל.
    ב. קהילות אלו לא מכניסים שום דבר שקשור לחלק הנסתר, אולי כי הם מבינים שכך תפס הרמב"ם ולכן לא תמצא שיאמרו בריך שמיה ועוד כמה נוהגים שנוהגים כל קהילות ישראל עפ"י הסוד, וזה קיים עד עצם היום הזה. מאמינים או לא, בפועל זה מה שהם עושים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל