לתרומות לחץ כאן

בת מצווה בשלושת השבועות

שלום,

ברצוני לשאול האם מותר לקיים מסיבת בת מצווה בשלושת השבועות שמפעילם בה קליפ עם מוזיקה וכן קצת שירה וריקודים?
האם הדין משתנה אם המסיבה בתאריך של הבת מצווה או אם ביום קרוב לתאריך של הבת מצווה?
האם ליל אור י"ז בתמוז גם אסור בכל הלכות שלושת השבועות? לדוגמה השנה-תשע"ד – בלילה של יום שני כאשר צום י"ז בתמוז ביום שלישי?
מודה מאד לקבלת התשובה !!!

תשובה:

שלום רב

אין לקיים מסיבת בת מצוה בשלושת השבועות, בודאי לא עם מוזיקה, ניתן להקדים או לאחר. ליל י"ז בתמוז הוא כבר חלק משלושת השבועות לדעת רוב הפוסקים, ועדיף גם בלילה זה להמנע מקיום המסיבה.

מקורות:

לענין מיבת בר מצוה הנחשבת סעודת מצוה יש מנהגים חלוקים: כאשר הבר מצווה נעשית במועד שהילד נהיה בן שלש עשרה מותר לקיים סעודת בר מצווה בשלושת השבועות גם לבני עדות אשכנז וכל שכן לבני עדות ספרד, אמנם האשכנזים מקפידים שלא להשמיע בה שירים, וכאשר הבר מצווה לא נערכת במועד שנהיה הילד בן י"ג גם הספרדים נוהגים שלא להשמיע מוזיקה בסעודה. אמנם מותר להשתתף בשמחה בה לא מקפידים על כך לבני עדות ספרד, אך לא להשתתף בריקודים. כך כתב בילקוט יוסף סי' תקנ"א סעיף ו', [ראה גם בפסקי תשובות סי' תקנא ס"ק יג שאף המקילים בשלשת השבועות כתבו להחמיר בתשעת הימים].

אולם, מסיבת בת מצוה הנערכת לבת אינה נחשבת סעודת מצוה, כמבואר בשו"ת אגרות משה או"ח ח"א (סי' ק"ד) ח"ב (סי' צ"ז) וח"ד (סי' ל"ו), ולכן אין לקיימה כלל בימים אלו, בודאי לא עם מוזיקה, לפי שבודאי אין היא עדיפה על מסיבת בר מצוה הנערכת שלא בזמנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל