לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מה עושים כשמרגישים נפילה במצב רוח ועצבות מחמת יראת החטא?

שלןם…
אני בחור מבית מסןרתי. השנה התחזקתי מאוד התחלתי לשמור שבת וכו.
נוצר מצב שלילי שבמקום ליהיות שמח אני רק עצוב מההתחזקות שלי. יצאה לי שמחת החיים,איבדתי חברים ,וכל הזמן אני בפחד שאני עושה משהו לא בסדר ושאני לא מספיק משתדל במקןם להיות שמח בחלקי. אני כבר מבואס כל הזמן

תשובה:

שלום רב

אכן זו השיטה הידוע והותיקה ביותר של היצר הרע, הוא מפיל על האדם עצבות ופחד וזהו זה… בברכות השחר כל יום אנחנו מברכים "שלא עשני גוי", אני חושב שהברכה הזו היא אחת המשמעותיות ביותר בחיינו, אילו רק היינו יודעים להעריך את עצם המתנה הטובה הזושאנחנו בניו של הקב"ה שאוהב אותנו מתייחס למעשינו ומטיב לנו בעולם הזה ובעולם הבא עד אין קץ, היינו מאושרים עם כל מצוה ולו הקטנה ביותר שאנחנו עושים, כל אמן יהא שמיה רבה כל ברכה או מילה של תורה. צריך תמיד להתמקד במה שזכינו לו ולא במה שאולי אנחנו מפסידים, וכך אוגרים כוחות להמשיך עוד ועוד במסילה העולה בית א-ל.

כאשר יהודי זוכה לשמור שבת הוא צריך לדעת שהוא כורת ברית עם הקב"ה כל העולם והבליו אינם כלום לעומת החיבור שיש לו עם בורא עולם. חכמי הקבלה כבר לימדונו שבשבת היהודי נמצא במקום גבוה ונשמתו מנותקת לגמרי מכל הנעשה בעולם הזה, ומשום כך השבת נקראת מעין עולם הבא. אשרי מי שזוכה לכך. צריך רק להודות ולהלל.

ועיקר העיקרים לזכור תמיד, שהקב"ה הוא אב רחום, וכאשר הוא רואה שרצוננו לעשות רצונו הוא מוחל וסולח ומרעיף רק טובה וברכה כל הימים.

אשריך שזכית להמנות על לגיונו של מלך!!! שבעה מלייארד בני אדם מסתובבים בעולם, ורק מיעוט קטן ביותר מהם זוכים לגעת בתכליתו. מי יש לו לקב"ה בעולמו הגדול והיפה שברא אם לא אותך ואת הנוהגים כמוך?!

שנזכה כולנו רק לעלות ולהתעלות מתוך שמחת הלב תמיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל