לתרומות לחץ כאן

פגישות היכרות לפני הגירושין לצורכי פרק ב'

שלום,אני פרוד כשנה וחצי כשהפרודה מעכבת את נושא הגירושים בכוונה אני בעל תשובה האם מותר לי להכיר בתקופה הנוכחית בת זוג יש לציין שאין שום סיכוי לשלום בית אודה על תשובתכם בהקדם.

תשובה:

שלום רב,

מעיקר הדין אין מניעה. אולם לכאורה אין זה ראוי, בפרט שאין לך עוד תאריך יעד לסיום… וראה במקורות.

שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחר.

מקורות:

לגבי איסור הבחנה (איסור לאשה להתחתן עד צ"ב יום מיום גירושיה). כתוב בגמרא שגם להתארס אסור לה, וכך נפסק בשו"ע (אבה"ע סי' יג סעי' א'). אולם הוסיף הרמ"א שלהשתדך מותר לה. (כמובן, ללא יחוד וכד'). ואם כך יש מקום לומר שמאחר שהאיסור לבעל להנשא לפני שהוא מגרש את אשתו, הוא מדין חדר"ג אם כך, יהיה מותר להפגש לצרכי נישואין עם אישה אחרת.

ראה בבית יוסף שם שהביא בשם כמה פוסקים שלמרות שאין איסור להשתדך, במקרים הנ"ל, צריכים להשביע את המשתדך שלא יכנס לביתה כשהיא לבדה, כדי להימנע מתקלה. הרמ"א אמנם לא הביא את הדין הזה ראה בשו"ת שבות יעקב (ח"א סי' צו). ואין כאן המקום להאריך.

ראה עוד בשו"ת הרי"ם (אבה"ע סי' מא), שו"ת אבני מלואים (סי' כו), שדי חמד (איספת דינים מערכת חליצה סי' א' אות ד'), שו"ת מנחת יצחק (ח"ד סי' עא), שדנו באדם שאמור לחלוץ ליבמתו, האם מותר לו להשתדך לפני שחלץ לה. וכתב השדי חמד שם, שלמרות שאין איסור בזה. "מכוער הוא הדבר".

חשוב להדגיש, כי הנאמר הוא רק לך. במקרה ההפוך שהאישה ממתינה לגט, כלומר שהאיסור הוא דאורייתא מוחלט, ודאי שאין שום היתר.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בפתחי תשובה אבן העזר סי' כא סק"ב הביא בשם החוות יאיר שדן בשאלה זו (במי שאשתו מסוכנת ונוטה למות) וכתב וז"ל: "שאלתך שאלה שאינה הוגנת היא ודוגמא לשאלה זו שאלני אלמן א' כו' (יובא לקמן סי' קמ"ג סט"ו סק"י) ואף כי שאלתך קלה מצד שאין כאן לעז אשת איש והרי ע"פ הדין נושא אדם כמה נשים מ"מ חמורה יותר מכמה צדדים".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל