לתרומות לחץ כאן

העלמת עובדות לצורך קבלת אחריות על מכשיר חשמלי

שלום וברכה כבוד הרב,
רכשתי מכשיר נייד לפני תקופה, ויש לי עדיין אחריות. הבעיה היא, שבמסגרת האחריות כמדומני כתוב שאם צורבים גירסת מערכת בצורה עצמאית (גירסה אחרת, לא של החברה עצמה) אז מתבטלת האחריות.
ישנה דרך להחזיר את הגירסה המקורית. אם אעשה זאת, אעבור על איסור כלשהו?

תודה רבה,

תשובה:

שלום רב,

ככל שנראה לך שהבעיה שישנה במכשיר אינה קשורה כלל לגירסת המערכת, מותר לך להחזיר את הגירסה המקורית.

אינני מכיר את המכשיר וגם אינני טכנאי, אבל באופן עקרוני נראה לי שלא מופרך לומר שגירסת מערכת שונה תכביד על החומרה של המכשיר יותר מדי ויגרום לקלקול המכשיר. לפני החזרת הגירסה המקורית ומסירה לתיקון יש לברר שהתנאי אינו סביר במקרה זה.

מקורות:

לפי תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) סעיף 8 "רשאי יצרן לדרוש תמורה בעד תיקון שביצע בטובין… אם הוכיח, לפני ביצוע התיקון, שהקלקול בהם נגרם כתוצאה מ… שימוש בטובין בניגוד להוראות השימוש ובלבד שהוראות השימוש סבירות בנסיבות הענין". אם התנאי אינו סביר, או שלא הוכח שהקלקול נגרם בגלל השינוי מהתנאים, היצרן חייב לתקן חינם.

מבלי לדון על תוקפו של חוק הגנת הצרכן בדין תורה (עיין כאן בתשובה ובתגובות), נראה שהיצרן אינו מתכוון להתנות נגד החוק, אלא כוונתו בתנאי האחריות שאם יוכח שהפרת התנאי גרמה לקלקול, הוא יהיה פטור מלתקן.

במקרה שאדם מחויב לעשות עבודה מסוימת או לתת שירות מסוים והוא מסרב לתת, ניתן להטעות אותו. עיין שו"ע חו"מ סי' שלג סוף סעיף ה ועיין ש"ך סי' פא סק"ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל