לתרומות לחץ כאן

האם מותר לשתות חלב נאקות כדי למנוע בעיות של קשב וריכוז?

שלום, יש לי בן אוטיסט בתיפקוד גבוה (בן 5) ואולי גם עם בעיה של קשב וריכוז והיום שמעתי שחלב נאקה משפיע לטובה על התיקשרות ועל מצב הרוח ומשפר משמעותית את התפקוד.. האם אפשר לתת לו לשתות תודה…

תשובה:

שלום רב,

חס ושלום! אסור לשתות חלב נאקות זה מאכלות אסורות ממש. ואיך ניתן לו מאכלות אסורים?

אמנם, אני מבין שהמדובר כאן הוא באדם שגדרו בהלכה הוא שוטה. כלומר, הוא פטור מכל המצוות. אולם בכל זאת יש איסור להאכיל שוטה מאכלות אסורות. מדין "ספיה" כשם שאסור להאכיל קטן מאכלות אסורות למרות שהוא עדיין אינו מחוייב במצוות, כמו כן אסור להאכיל כך שוטה.

ראה בשו"ת חתם סופר שנשאל על נער שגדל כשוטה, ויש אפשרות להעביר אותו למוסד בוינה שיפתחו אותו כך שיתכן שהוא בעתיד יצא מאי שפיותו, אולם המוסד בוינה הוא מוסד של גויים ומאכלים אותו שם בודאי במאכלות אסורות, האם זה מותר או לא. והאריך שם בדין איסור ספיה לשוטה. ומסקנתו שיש איסור ספיה, אולם לשים אותו במוסד כזה, עדיין אין בכך ספיה בידים.

אולם סיים: "זה נלע"ד מעיקר הדין. ומ"מ העידו קדמונינו ז"ל שע"י מאכלות אסורות בנערות מטמטם הלב ומוליד לו טבע רע, עדיין אני אומר מוטב שיהיה שוטה כל ימיו, ואל יהיה רשע (-עובר עבירות) שעה אחת לפני המקום".

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ניכר שלא קראת את התשובה עליה הגבת… איסור מוחלט לשתות חלב נאקות!!! זה מאכלות אסורות ממש!!! במקרה של השאלה כאן היה צירוף של אוטיזם והיה נושא של ילד שאינו חייב במצוות. אבל ילד שיש לו הפרעה של קשב וריכוז חייב במצוות כמו כל יהודי, ואיך נתיר לו לאכול מאכלות אסורות?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל