לתרומות לחץ כאן

שאלה חדשה – שם המשיח

שלום רב,
יש לי שאלה אבל לא הלכתית אלא קשורה ליהדות.
האם שמו של המשיח הוא -יובל? צריך לבדוק בתנ״ך אפה יש רמזים לכך! במיוחד בספר ישעיהו פרק נג׳ פסוק ז׳- ״ ניגש והוא נענה, ולא יפתח-פיו, כשה לטבח י-ו-ב-ל!!!, וכרחל לפני גוזזיה נאלמה; ולא יפתח, פיו.״ חז״ל אמרו על פסוק זה מרמז על שמו של המשיח בלבד! וגם באיזה הקשר מופיעות אותיות י,ו,ב,ל בתנ״ך!!! שהרי המשפט בספר ישעיהו בעומק הדברים מדבר על יצחק אבינו שנשא את עוונות של בני האדם בעבודה זרה!!! ומי שיזכה להיות המשיח משורש נשמתו של יצחק אבינו יקרא -יובל!!! האם זה נכון?
המקור היחידי שניתן להסתמך עליו זה רק התנ"ך! שהרי חז״ל מסתמכים על הכתוב בתנ״ך!!! ובתנ״ך בספר ישעיהו פרק נ"ג פסוק ז' כתוב:״ ניגש והוא נענה, ולא יפתח-פיו, כשה לטבח י-ו-ב-ל!!!, וכרחל לפני גוזזיה נאלמה; ולא יפתח, פיו.״ שהרי חז"ל הסתמכו על המשפט הזה ואמרו שזה בא לרמוז על שמו של המשיח בלבד! ולא אמרו שם מתוך הפסוק הזה! וגם לא מהפסוקים לפני ומהפסוקים אחרי!!! לא גילו שם מהפסוקים שלהלן- א' עד יב' בפרק נג׳ (אני גם סבור שחז״ל לא רצו לגלות את השם שמה אנשים יתחילו לקרוא לעצמם בשם הספציפי ולהטעות את הבריות). אלא אמרו חז״ל מרמז לשמו של המשיח בלבד. ברור שאין כאן מקום למשיח השקר ימח שמו וזיכרו! אלא רמז על אדם שבימינו יקרא שמו בישראל- יובל! והוא יזכה להיות המשיח. בדיברי חז״ל מוזכרים השמות הבאים כשמו של המשיח-שילה, ינון, חנינה, מנחם בן חזקיה. ינון מוזכר בספר תהילים (יתכן שזהו ראשי תיבות לשם/שמות המשיח). כל שאר השמות הם שמות של רבנים שתלמידיהם ראו בהם כמשיח! צריך לבדוק זאת לעומק.
השם ינון מוזכר בספר תהילים פרק עב׳ פסוק יז׳:יְהִי שְׁמוֹ לְעוֹלָם לִפְנֵי שֶׁמֶשׁ ינין [יִנּוֹן] שְׁמוֹ וְיִתְבָּרְכוּ בוֹ כָּל גּוֹיִם יְאַשְּׁרוּהוּ.
ובכן אני סבור שהאותיות -י,נ,ו,ן,- הן ראשי תיבות לשמות של המשיח וביחד הן יוצרות את השם – ינון. שם אחד מתוכן יהיה שמו של המשיח.
השמות המסתתרות באותיות -י,,נ,ו,ן,:
י-יובל- שנאמר: כצאן לטבח יובל! (אולי גם זה נכון -אנחנו העדה האתיופית במבצע שלמה ב-1991 הובלנו למטוס עם מספרים על המצח כמו הכבשים והעזים ואפילו כמו הפרות והשוורים! בהגיענו לשדה התעופה התפזרנו למרכזי הקליטה. כמה ממרכזי הקליטה היו בגליל.)
נ- ניר-שנאמר:״ וְלִבְנוֹ אֶתֵּן שֵׁבֶט אֶחָד לְמַעַן הֱיוֹת נִיר לְדָוִיד עַבְדִּי כָּל הַיָּמִים לְפָנַי בִּירוּשָׁלַ‍ִם הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי לִי לָשׂוּם שְׁמִי שָׁם.״
ו- ורד-שם של צמח, שנאמר:״ וְאָמַרְתָּ אֵלָיו לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת לֵאמֹר הִנֵּה אִישׁ צֶמַח שְׁמוֹ וּמִתַּחְתָּיו יִצְמָח וּבָנָה אֶת הֵיכַל יְהוָה״. וכאן נשאלת השאלה לאן נעלם זרובבל בן שאלתיאל עם סיום בית המקדש השני! האם הוא ירד עם משפחתו למצרים וחבר ליהודים שירדו למצרים לאחר רצח גדליה!
נ- נאור-. שהמשיח מביא לידי כך שהעולם נהיה נאור יותר.
האם יתכן הדבר?
תודה מראש, בלטה

תשובה:

שלום רב

דבריך מרתקים ביותר, אולם נראה לי שיש כאן טעות אחת יסודית. כאשר חז"ל אומרים ינון שמו מנחם שמו וכו', אין הכוונה שכך הוא שמו בפי כל, בהחלט יתכן שהמשיח יקרא אברהם או משה וכדומה, אלא שם מבטא מהות, וענינו של משיח על פי סוד בא לידי ביטוי ורמוז בשמות אלו ובתוכנן הפנימי. כך שאין מקום לספקולציות לגבי שמות כאלו ואחרים כדי לגלות מי הוא אותו משיח בן דוד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל