לתרומות לחץ כאן

איסור לא ילבש בהסרת זקן בלייזר

שלום כבוד הרב,

האם מותר לעשות לייזר בעצמות לחיים (בפנים).
וכדי לעשות לייזר שם , לפני הטיפול מגלחים עם סכין.

האם מותר לפי ההלכה לגלח גם ולעשות לייזר?

תודה

תשובה:

שלום רב

מצד איסור השחתת הזקן, אין בזה איסור כיון שאין זה דרך גילוח אלא דרך השחתה.

אך נראה שאין לעשות כך משום איסור 'לא ילבש', לפי שאין דרך הגברים להסיר שערם לצמיתות, ויתכן שיש בזה גם משום חוקות העכו"ם.

מקורות:

גמרא קידושין לה,ב מלקט ורהיטני, ובראשונים שם שאינם דרך גילוח אלא דרך השחתה עם השורש (מאירי ר"י מלוניל ועוד).

מצד חוקות העכו"ם ר' בדרכי תשובה יו"ד סי' קפ"א ס"ק י"ז לענין גילוח בסם, ועל אף שבזה חלקו הפוסקים כיון שיש הרגילים בכך, אך בדבר זה שאין רגילות לעשות זאת יתכן שאסור גם מצד חוקות העכו"ם.

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. למען הידע אם אפשר להחכימני בהנל.. יוצא שמותר לתלוש את כל הזקן מהשורש עם פינצטה.. האומנם?
    ואם אני רוצה להיראות כרגיל בין גברים יהיה לי מותר לעשות לייזר בצידי הפתים או באזור הזקן מעט ללא חשש תער.
    אבקש התייחסות בעניין התער דווקא.
    יישר כח גדול לכל התלמידי חכמים שם ולמי שעונה

  2. בס"ד
    בזה ישנה תשובה של הגאון הרב שלום מאיר סיאני שליט"א (תשע"ד) לגאון הרב יהודה ברכה שליט"א ראש כולל יחווה דעת ואני מביא לך את מסכנת התשובה ולא היה לך קושיות ….

    א. הסרת ריבוי שערות על ידי 'קרן לייזר' מותרת ואין בה משום הלאו 'דלא ילבש גבר שמלת אישה' כיון שהיום החילונים מסירים בתער וע"י 'קרן לייזר' בכל מקומות הגוף וכבר לא הוי בכלל 'לא ילבש' ודינו ככלל אנשים נוהגים כן לעניין מראה, ואף שאין רובם מסירים על ידי 'קרן לייזר', מ"מ כיון שאינו ניכר אופן ההסרה אם בתער או בלייזר לא הוי בכלל תיקוני אישה ומותר.

    ב. הורדת השיער שעל הפנים אם כל כוונת המוריד היא 'לנוי וקישוט' בלבד ואין כאן משום 'צער הבריות' שהרי הרבה יש להם שערות אלו ואינם מורידים אותם כלל הרי זה אסור והמוריד עובר משום לאו 'דלא ילבש גבר שמלת אישה' .

    ג. במקום שייש צורך גדול בהורדת השערות כגון כשגדלו על פניו כמות גדולה של שערות ומצטער מכך ומתבייש לצאת כך לרשות הרבים או שמפסיד מקום פרנסה או כשקשה לו להשתדך וכו', פשוט שייש להתיר להוריד אף ע"י 'קרן לייזר' ובלבד שיתנה עמהם שלא יורידו במקום הפנים ע"י טס מברזל או נחושת שהמוריד במקום הפאות בסכין או כעין תער הרי זה 'השחתה' ועובר באיסור 'דלא תקיפו פאת ראשכם'.

    ד. הורדת השערות ע"י 'קרן לייזר' היא מהתופעות החדשות שהגיעו לקצה מחננו וגם ראיתי אצל כמה מבני התורה וראוי למחות ע"כ וכפי שידעו אותי התחילו בהורדת שערות הנצרכים משום בושה וכו' אולם עכשיו רח"ל יש המורידים בהרבה ממקומות הגוף משום 'נוי ויופי' ואין המקום להאריך ובוודאי שיש בזה מקום לאיסור.

  3. בנוסף..

    אני מביא לך את מהות הפעולה עפ"ל הגרש"מ סיאני שליט"א שם 'בקרן לייזר'

    בירור תהליך הורדת השערות ע"י קרן לייזר.

    א . החלק הראשון בהורדת השערות – הורדת שערות בכל מקום בגוף ע"י 'קרני הלייזר' מתחייבת בראשיתה גילוח המקום בצורה של 'תער' גמור, בשביל 'שקרני הלייזר' יוכלו להיכנס בין השערות ולגרום להמתת השורשים מייסודם, וצורת גילוח רגילה אינה מורידה את השערות עד סופם משום 'שזיפים' הנשארים יכולים להסתיר את שורשי השערות, ולגרום חוסר תועלת למבצע ההסרה, וגם בפרט שבמקומות רגישים כמו 'הפנים' מסוכן לחזור על פעולה זו כמה פעמים מפני שיכולה לגרום לנזקים, לכך משתמשים באופן קבוע בהורדת השערות 'ע"י סכין' המוריד בוודאי את כל השערות עד סופם 'כתער', עד שנשאר המקום חלק לגמרי ומורחים משחה הגורמת 'לחסימת' 'קרני הלייזר' לשאר מקומות הפנים.

    ב . החלק השני בהורדת השערות – אחרי מעשי ההשחתה מורידים בשלב האחרון את השערות ע"י 'מקל מעץ' (ומצד ההורדה באמת אין כאן השחתה למכוני "היופי" שמשתמשים בו) אולם שמעתי שיש הרבה מהמכונים שמשתמשים ב'טס מברזל' והרי הוא גם 'כתער' גמור עצם ההורדה, ונכון הוא שאחרי פעולת 'הלייזר' כבר השורשים 'מתים' ואולי אין כאן איזה מעשה השחתה, אולם ברור ופשוט שכל זמן שלא התנתק השער מהשורש הרי הוא נחשב כמחובר והמנתק עובר על איסור תורה 'דלא תשחית פאת זקנך' כשמורידו ע"י 'טס מברזל' כדאמרינן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל