לתרומות לחץ כאן

קיפול כלי מיטה בשבת / משחקים בשבת / ניקוי משקפיים בשבת

האם מותר בשבת לספרדי הפוסק לדעת הרב עובדיה זצ"ל, לשחק במשחקי קופסא שונים, והאם במשחק "טאקי "לדוגמא ובמשחקי קלפים אחרים וכן במשחק "רמי" יש חשש בורר?( במשחקי טאקי וקלפים יש לשחקן קלפים ובכל תור הוא בוחר מתוך הקלפים שלו מה להניח הערימה המרכזית לפי מה שכרגע צריכים, וברמי השחקן זורק בכל פעם את בקלפים שכרגע הוא לא צריך להמשך המשחק)

האם בשבת מותר לסדר את הספות כשהם לא מסודרות וכן לקפל ולסדר את המצעים שעל המיטה, וכן אם אני מתארח בשבת אז לסדר את המיטה א ולהזיז את המזרון וכד'?

האם מותר בשבת לנקות את עדשת המשקפיים?

תשובה:

שלום רב

1. מותר לשחק בשבת במשחקי קופסה הנ"ל, אין בכך חשש בורר כיון שבעצם כל הקלפים הם בשימוש חלקם מידי ממש וחלקם אינם בשימוש מידי אולם מיד בסמוך יבואו לשימוש. וכפי הכלל שבידינו לענין ברירת אוכל מאוכל שאם הכל נצרך לאותה סעודה אף שאחד מהמינים הוא רוצה לאכול במנה הבאה אין בכך בורר, ורק אם הוא מוציא מין לצורך שימוש בסעודה אחרת נחשב הדבר כברירה.

2. אין כל איסור לסדר כלי מיטה. רק בגדים שיש להם קפל וקיפול מסויים אסור לקפלם בשבת, אבל דבר חלק שאין בו קפל מסויים וכל פעם מקפלים אותו באופן אחר אין בכך איסור. ראה שמירת שבת כהלכתה פרק טו סעי' מו. אין כל בעיה לסדר מזרן ולפרוס כלי מיטה.

3. ניקוי המשקפים מותר כמו כל כלי, אלא שיש להזהר מסחיטה [אם אתה מנקה אם מים ומגב במעט מאוד טישיו זה עלול לבוא לידי סחיטה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל