לתרומות לחץ כאן

האם מותר "לעשות הליכה" בשבת לצורך בריאות?

האם מותר לעשות בשבת 'הליכה' לצורך בריאות וירידה במשקל?

תשובה:

שלום רב

אסור לעשות בשבת הליכה לצורך ספורט, אולם, מותר ללכת או לרוץ לצורך משחק תופסת וכיוצא בזה.

מקורות:

בשו"ע סי' שא סעי' א כתב: אין לרוץ בשבת אלא אם כן הוא לדבר מצוה, ומקור הדברים בפסוק "וכבדתו משות דרכיך" – שלא יהיה הילוכך בשבת כהילוכך בחול. בשבת יש ללכת בנחת דרך תענוג. ובסעי' ב שם כתב השו"ע: בחורים המתענגים בקפיצתם ומרוצתם מותר. משום שזהו עונג להם.

במשנה ברורה  שם מחדש, שלא אסרו אלא הליכה מהירה או ריצה שניכר על ההולך שהוא עושה זאת למטרת בריאות. אבל מי שמטייל באופן שיש רבים העושיעם זאת לתענוג והוא נצרך לעשות כך לרפואה – מותר. וראה שם שהוסיף שדעת האליה רבה להחמיר גם באופן זה כיון שכוונתו לרפואה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. איך מותר לרוץ ולשחק תופסת עם לרקוד מותר ועוד אסור לרוץ מלבד לבית כנסת והאם לדבר מצוה {נפש בריאה בגוף בריא או מטעם הנאה יהיה מותר לרוץ? שאלה 2 האם יש דרך להקוף את שנת השמיטה על ידי גוי? ומה זה היתר שנת שמיטה

  2. לרוץ לצורך משחק והנאה מותר לצורך בריאות אסור. לרקוד יש בעיה אחרת שאינה קשורה לריצה, והיא שחכמים חששו שאם אנשים ירקדו יבואו לתקן כלי שיר בשבת.
    לגבי שנת שמיטה, אם כוונתך למכירת קרקעות בשביעית, באופן עקרוני זה קיים, לגבי המכירה הכללית שעושים כיום בארץ ישראל נחלקו הדעות, דעת הגרי"ש אלישיב שמכירה כזו אינה תקפה כלל, כיון שאף אחד לא מתכוין לה ברצינות, ואם יבוא הגוי ויבקש לקחת את האדמה ולשלם את תמורתה אף אחד לא יתן לו אותה… מכירה מועילה רק כשהיא רצינית ותקפה על פי דין. כמו כן, אסור ליהודי לעבוד בקרקע כל אותה שנה.
    הגר"ע יוסף התיר באופנים מסוימים את מכירת הקרקעות בשביעית, כמובן רק כשאדם מבין שמדובר במכירה ברת תוקף, וכמ ו כן הורה שהראוי לכתחילה שלא לסמוך על מכירה זו אלא לקיים את המצוה כתיקונה על ידי שמיטת הקרקע ומניעה מעבודה בה כל אותה שנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל