בירך על בדיקת חמץ במקום על ביעור חמץ

ישר כוח
מי שבירך במקום ביעור חמץ בירך בדיקת חמץ מה דינו? תודה מראש!

תשובה:

שלום רב.

בענין זה נחלקו הדעות: הפרי מגדים בסי' תלב נקט שאינו יוצא ידי חובה בברכה זו, שכן הברכה נתקנה על הביעור והבדיקה אינה נחשבת אלא כתחילת העשייה בלבד, אולם, בחי' החתם סופר על השו"ע סי' תלג כתב שעיקר הברכה היא על מעשה הבדיקה, אלא שרצו לכלול עמה גם את הביעוןר, לכן המברך על בדיקת חמץ יצא ידי חובתו. כמו כן נראה ברא"ש בפסחים דף ז ע"א, שעיקר הברכה על הבדיקה, אלא שהמברך על בדיקת חמץ אינו פוטר אלא את הבדיקה לבד ולא את הביעור [ומכל מקום אינו מברך בשעת הביעור כיון שלא מצינו חיוב ברכה באותה שעה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל