לתרומות לחץ כאן

האם כלי שהתבשלו בו קטניות מותר בשימוש בפסח?

1. האם מותר לבשל בכיריים חשמליות שנמצא במקום שלא ידוע מי בישל בו. יהודי או גוי וכו. האם יעזור להניח נייר כסף מעל וכך לבשל. אגב – לא בפסח.
2. האם יש בעיה לארח כאלה שלא אוכלים קטניות .בבית של אוכלי קטניות. האם צריך לבשל להם בכלים מיוחדים. האם אין בעיה שימצא אורז בבית בזמן שהם מתארחים ? תודה מראש

תשובה:

שלום רב.

1. בכל בית שלא מקפידים לייחד להבה מסוימת לחלבי ואחרת לבשרי הכיריים הן בחזקת טרף, ולכן, אם נופל מהמחבת מאכל חם על הכיריים הוא אסור באכילה ויש להשליכו. הסיבה לכך שמותר לבשל על כיריים כאלו, היא משום שבלאו הכי כל מה שנשפך שם נשרף ומגע יבש בין כלים אינו מבליע ומפליט.

2. המצאות של אורז ושאר קטניות בבית אינה מהווה בעיה, הקטניות אינן חמץ ומותר להשהותן בבית בפסח, לגבי הכלים הדין כך: כלי שהתבשלו בו קטניות בתוך 24 שעות אסור לבשל בו לאנשים שאינם אוכלים קטניות, אולם אם הכלי אינו בן יומו, כלומר שלא התבשלו בו קטניות בתוך 24 השעות האחרונות, והוא נקי ללא שיירי קטניות כלל, מותר לבשל בו לאנשים שאינם אוכלים קטניות. בדיעבד, גם הכלי בן יומו ויש בכך צורך מותר לאכול את התבשיל, כיון ששירי הקטניות הבלועים בכלי בטלים ברוב, ובפרט לענין מאכל שהתבשל קודם החג.

מקורות:

2. ראה שו"ת זרע אמת ח"ג סי' מח, מהרלנ"ח סי' קכא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל