לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שכר על הפחתת חוב כאשר העבודה נעשתה באמצעות גורמים שונים

מעכ"ת שליט"א,
שאלה בחושן משפט. כמובן שלמעשה צריכים לשמוע הצדדים אבל מהו הדין כפי השאלה שכתוב לפניכם.
ראובן יש לו הרבה חובות על כמה כרטיסי אשראי (קרעדיט קרדס) שלו ובא מצב שלא היה יכול לפרוע החובות.
חבירו שמעון אמר לו שיש לו הרבה מהלכים איך להוריד את החוב לפחות מ 20 אחוז ואפילו נמוך יותר או כמה פעמים אפילו לפוטרו לגמרי מן החוב.
אופן התשלומין הסכימו ביניהם לא חתמו על שום חוזה הכל בעל פה ששמעון יקבל עבור כל חוב של ראובן שיסדר שמעון ס"ה 36 אחוז מכל החוב ומזה יתן להבאנק חלקם כמה שסידר עמהם והשאר הוא ריוח לשמעון. וראובן אין צריך בכל אופן ליתן לו כלום עד שהחוב מסודר לגמרי.
לאחר כמה חדשים ראה שמעון שלא מסתדר המהלך שלו אמר לראובן שצריכים לעורך דין שיעזור בהענין וכן עשה ראובן שנטל עו"ד שהראה לו שמעון וגם שמעון עבד עם העו"ד ביחד עם ראובן והעו"ד חתם הסכם עם ראובן ולמעשה לא צריך לו לשלם כלום שע"פ החוק בזה האופן הבאנק משלם להעו"ד של הלוה.
למעשה העו"ד הצליח בעבודתו וגם ראובן בעצמו הצליח לסדר או לפטור את עצמו מכמה מחובות שלו
ועכשיו תובע ראובן חלקו של 36 אחוז גם על כל מה שסידרו העו"ד או ראובן בעצמו בטענה שהיות שהוא עבד כמה שעות על כל החובות וההסכמה הי' בכלליות מהיום והלאה כל זמן שאני מעורב בחובות שלך לא משנה האיך ובאיזה אופן שסדרו את החוב ובפרט שהעו"ד בא לך מחמתי
ראובן טוען אה"נ על שעות עבודה שלך אני צריך לשלם אבל איני צריך ליתן 36 אחוז רק על החובות שהצלחת אתה בעצמך לפוטרם לגמרי או להורידם ולסדרם עד הגמר אבל מה שעשיתי בעצמי או העו"ד אין זה עסק שלך דאל"ה אם נניח שבאנק אחד מוחל החוב לגמרי מעצמם ג"כ אני חייב לך 36 אחוז בוודאי לא.
מהו דעת מעכ"ת בענין

תשובה:

שלום רב,

נראה לי שראובן אינו חייב לשלם לשמעון 36% מהחובות, אלא שכר שמקובל על תיווך עו"ד טוב.

ההסכם לשלם 36% היה על מה ששמעון יפעל בעצמו, אבל העו"ד לא פעל בשליחותו של שמעון, שהרי חתם על הסכם שכר עם ראובן בעצמו. כך ששמעון אינו אלא מתווך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל