לפני המון שנים כשהייתי צעיר, עשיתי תנאי בפה (לא בפני בי"ד, אלא לעצמי) שהדרך היחידה שע"י אוכל לקדש אישה זה ע"י אמירה כפולה של הקידושין. רציתי לדעת אם זה תופס, והאם יש עניין להתיר את זה לפני החתונה.
תשובה:
שלום רב,
אם לא אמרת את זה בלשון נדר או שבועה, זה לא תופס כלום. ואם אתה מחליט לקדש אשה אחד האדם ע"י אמירת הרי את מקודשת לי בצורה ברורה ופעם אחת, האשה מקודשת. אולם אם אמרת את זה בלשון נדר, ודאי חייבים להתיר את זה לפני הקידושין, הן מחמת האיסור שאסור לך לעבור על הנדר, והן מחמת תוקף הקידושין שיש מקום לומר שהקידושין במקרה כזה לא יתפסו, משום שע"י הקידושין עצמם אתה עובר על איסור ויש דעות שגם במקרה כזה אומרים "אי עביד לא מהני" [ראה כאן].