לתרומות לחץ כאן

בירור כהונה

שלום הרב,
אני גרושה עם 3 ילדים. אני הכרתי משהו ומתוך כמה שיחות התברר שיש לנו הרבה דברים משותפים ושהיינו רוצים לצאת לשידוך למתרת חתונה. הבעיה היא שהוא כהן . מדובר בבחור בן 30 שיוצא בשידוכים כבר 10 שנים ומאוד מתוסכל מזה. אני מכירה זוגות כאלו של כהן וגרושה שהתחתנו ברבנות. הייתי רוצה לדעת איך אפשר להתיר נישואין כאלו הלכתית במקרה שלי ספציפית? (החתונה שלי הייתה חתונה דתית רגילה-עם 2 עדים כשרים וכוי).
חשוב לציין כמה דברים:
1. הבחור בא ממשפחה רוסיה שלא שמרו תודה ומצוות. הבחור חזר בתשובה לבד. זה שהוא כהן אמר לו אבא שפסול לעדות.
2. הייתה לי מחשבה שאולי הבחור הוא חלל.
3. במשך 6 שנים שגרתי עם בעלי התברר שיש לו בעיה נפשית (אין לו דיאגנוזה אבל אני בטוחה שאם הוא היה הולך לפסיכיאטר הוא אין ספק היה מקבל דיאגנוזה. אני אומרת את זה על סמך מה שהפסיכולוגית שלי אמרה לי). לכן, אני רוצה להגיד ש"אם הייתי יודעת שיש לו מחלה כזו, לא הייתי מתחתנת איתו". במידה מסוימת זה היה קידושין בטעות.
4. אני יודעת שיש דעה של הרב משה פיינשטיין שהיום אין הוכחות שמישהו באמת כהן, ועל סמך זה הוא התיר כהן להיכנס לבית קברות ולהתחתן עם גיורת.

מה אפשר לעשות במקרה כזה מבחינה הלכתית?
תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

לאור הדברים שאת מציגה כאן יש בהחלט מקום לבדוק את הנושא אם ניתן להתיר את הבחור הזה לכהן. אולם אין ספק שהדברים שאת מציגה כאן יצטרכו להבדק ברמה האישית.

הנקודה שאת מעלה בסעי' 3 אינה רלוונטית, אף אחד לא יתיר קידושין מסיבות אלו, בפרט בנסיבות הקיימות. כמעט כל זוג מתגרש ניתן לומר "לו היית יודעת וכו' לא הייתי מתחתנת איתו" וכנ"ל גם אמירה דומה מצד הבעל… המקרים שדנים קידושי טעות הם נדירים ביותר, וגם אז צריכים לדעת לצורך איזה סיבות אומרים זאת. במקרה שלך, אין ספק שאין מקום להתיר את הקידושין, ובודאי לא לצורך נישואין עם כהן. יש לדעת כי לכהן אסור להתחתן עם גרושה שקיבלה גם גט מספק, מצד "ריח הגט". כלומר, יש לו איסור גמור ולא רק ספק איסור להתחתן עם אישה שהיתה צריכה לקבל גט אפילו רק מחמת הספק.

בכל אופן, תוכלי ליצור איתי קשר למספר הזה: 0504163175 לצורך בירור הנקודות הראשונות שהעלית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל