לתרומות לחץ כאן

איך אוכל לסייע לנשמת אבי שבעולם העליון?

שלום כבוד הרב,
אבי נפטר לפני שבועיים.. הצער גדול, אך יחד עם זאת גם הסקרנות.. מצאתי את עצמי יושבת וקוראת עוד ועוד פרטי מידע על מה מתרחש בשעת פטירה, על העולם הבא, על הליכי טהרה לפני הבאה לקבורה וכל אלו תוך נסיון להבין מה קורה עם אבי. נתקלתי במושג חיבוט הקבר והזדעזעתי לחשוב שאולי לא הצליח לומר את שמו ולהשתחרר מן העונש.. מה אוכל לעשות כדי לסייע לו? לנשמתו המתוקה? הוא הופיע בחלומי שלושה ימים לאחר שקמנו מהשבעה והיה נראה מבוייש.. אמר שהוא מפחד ללכת לטבריה ושכל הבטן שלו מלאה ריריות… אין לי מושג מה פירוש הדבר- אני לא רגועה- אנא עזור לי.
בברכת לילה טוב,

תשובה:

שלום רב.

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

בשונה מאומות העולם שאינם מאמינים בהשראת הנפש, אנחנו יודעים שנשמתו של אדם פורחת ועולה לה לפני בית דין של מעלה, ושם האדם נידון על כל מעשיו הטובות ושאינם כאלה, באותה שעה הוא כבר אינו יכול לסייע לעצמו במאומה. העולם הזה ניתן לנו כדי לפעול ולעשות בשמירת המצוות ועבודת ה', ומה שאדם טרח ויגע כאן, הוא שעושה עבורו פירות לעולם הבא.

דבר אחד ויחיד יכול לסייע לאדם לאחר מותו!

כאשר צאצאיו – בניו בנותיו נכדיו וכו' – הולכים בדרך הטוב והישר, כל מעשה טוב שלהם פועל ישועות עבור הנפטר למעלה. חכמינו ז"ל אמרו "ברא כרעא דאבוה" – הבן הוא רגלו של אביו, כלומר, הבן במעשיו הטובים מוליך את אביו ומעלה את נשמתו למקומות טובים יותר בעולם העליון.

משום כך תיקנו חכמים שבכל השנה הראשונה לאחר הפטירה אז הדין בכל תוקפו, הבנים מתפללים בבית הכנסת לפני עמוד התפילה ואומרים קדיש לעילוי נשמת הנפטר, שכן ככל שמרבים זכויות לעילוי נשמתו דינו מתמתק!

זכות גדולה היא עבור הנפטר כאשר מקבלים איזו קבלה טובה לעילוי נשמתו, כל אחד לפי דרגתו, התחזקות בשמירת המצוות, שבת כשרות חסד וכו'. תועלת מיוחדת יש לו כשנותנים צדקה לעניי ישראל ולתמיכה בלימוד התורה לעילוי נשמתו.

אין לנו עסק בנסתרות ולא הייתי מתייחס כלל לחלומות כאלו ואחרים, חז"ל כבר אמרו שאין אדם חולם אלא מהרהוריו ביום, ואני מניח שאת מרבה להרהר באביך היקר ובגורלו. אולם, גם ללא חלומות, אין ספק שאת ובני משפחתך יכולים להועיל רבות לנשמתו ומעמדה בעולם העליון.

בשורות טובות ופורים שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל