לתרומות לחץ כאן

כמה לתת מתנות לאביונים?

שלום וברכה. כמה זה מתנות לאביונים פורים 2014

כמה כסף מינימום למעשה צריך לתת למתנות לאביונים?
תודה

תשובה:

שלום רב,

צריך לתת שתי מתנות לשני אביונים. כל מתנה לפחות בשווי פרוטה. כלומר, לכל אביון שני פרוטות. ראוי להדגיש את דברי השו"ע כי עדיף להרבות במתנות לאביונים מאשר במשלוח מנות. ויש שהורו לתת כשיעור סעודה לכל עני, שזה כסף שיוכל לקנות בה פת בשיעור 3 ביצים [לחמניה וחצי]. האופן המהודר יותר הוא לתת לפי מעמדו הכלכלי של הנותן, שתהיה זו נתינה חשובה. על פי זה הורה הגרי"ש אלישיב זצ"ל, להשתדל לתת לכל עני 50 ש"ח.

ראוי להוסיף את דברי הרמב"ם (הלכות מגילה, פרק ב, הלכה יז): "מוטב לאדם להרבות במתנות אביונים מלהרבות בסעודתו ובמשלוח מנות לרעיו, שאין שם שמחה גדולה ומפוארה אלא לשמח לב עניים ויתומים ואלמנות וגרים, שהמשמח לב האומללים האלו דומה לשכינה, שנאמר (ישעיהו נז), להחיות רוח שפלים ולהחיות לב נדכאים".

הרוצה לקיים מצווה זו בהידור רב יכול לתרום את תרומתו דרך האתר (www.din.org.il), תוך ציון יום י"ד או יום ט"ו. כל הכספים מחולקים, בו ביום, לתלמידי חכמים חשובים העמלים על תורתם יומם ולילה מתוך הדחק, וכפי שהובא בשם היערות דבש שישנה מעלה מיוחדת במתנות לאביונים שהם גם תלמידי חכמים.

ויה"ר שנזכה לקיים מצווה זו בהידור, עם כל מצוות הפורים, ונראה ימי שמחה וגאולה קרובה בב"א.

מקורות:

שו"ע או"ח סי' תרצד במשנה ברורה סק"ב. על דעת הסוברים שיש לתת שיעור סעודה ראה מחזיק ברכה שם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרב כתב: "כלומר, לכל אביון שני פרוטות". יש לציין לחזון עובדיה (פורים, עמ' קסה) שכתב: מתנה אחת לכל אביון. עי"ש מה שכתב לבאר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל