לתרומות לחץ כאן

עדות בקידושין

שלום רב,
תודה רבה על תשובותיכם המהירות והברורות
ידיד שלי מתחתן בתקופה הקרובה, והתקשר אליי שהוא רוצה שאני יהיה אחד העדים בחופתו, אבל אני חושש שאני לא ראוי מספיק כדי להיות עד, במיוחד שאני מכיר בעצמי שאני נכשל לדאבוני הרב, בחטאים ועוונות, ולפעמים זה לא במזיד אבל זה יכול לקרות ביודעין ואני לא מצליח לעצור בעצמי (לדוגמא, תלישת שערות בשבת, אני יודע ברגע קודם שזה אסור, אבל אני לא יכול להתאפק), ואני יודע שבצעירותי לא החזרתי כמה דברים ששאלתי, ואני לא זוכר מה למי וכו' (רק זוכר באופן כללי שלא הקפדתי ע"ז), ומי יודע אם אני לא עובר על איסורי ריבית שהפרטים בהם רבים ואני לא יודע את כולם, וכו', בסך הכל אני יכול להעיד על עצמי שאני ירא שמים שנכשל מידי פעם בכל מיני דברים, אבל לא יודע אם אני מספיק טוב כדי שאוכל להיות כשר לעדות.
אשמח אם תענו לי בהקדם
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

ראשית עלי לציין שיראתך אכן ניכרת מחששותיך. אולם לא נראה שיש לך מה לחשוש, ואתה יכול להיות עד בקידושין של חברך.

לגבי פסול מחמת עבירה, מיד כשחזר בתשובה ומתחרט על מעשיו הרי שהוא כשר לעדות. גם במה שכתבת כי בעבר שאלת חפצים ולא החזרת ואינם יודע מה ולמי. אין זה סיבה לפסול אותך לעדות בפרט שאתה ודאי מתחרט על כך. ראה בנתיבות המשפט סי' לד סק"ה לגבי שואל שלא מדעת. ואין כל ספק שאדם שגזל מאנשים ואינו יודע ממי גזל, שכתבו שיעשה בזה צרכי רבים, שודאי הוא כשר לעדות, למרות שהנגזל לא קיבל את כספו בחזרה.

דבר נוסף ראוי לציין, כי הרבה מהדברים שהבאת כאן אתה כותב בצורה מסופקת כלומר לא ברור לך אם אכן נכשלת בזה או לא. ראה בב"ב לא,ב שם נפסק כי כשיש ספק על כשרות העד יש לו חזקת כשרות והוא עד מצויין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל