לתרומות לחץ כאן

הגעלת כלים בבית

בס"ד

כבוד הרב שליט"א

בהמשך לתשובתכם המהירה בעניין הגעלת הכלי רציתי לשאול אם יש אפשרות כלשהי לעשות הגעלה בבית?
(לא מצוי כ"כ הגעלת כלים אם לא בערב פסח.)

תשובה:

שלום רב.

אם זכרוני אינו מטעה אותי דיברנו על הגעלת מכסה של סיר, ואם כן ניתן לעשות זאת בקלות. לוקחים סיר שלא בישלו בו 24 שעות, המכסה אף הוא לאחר 24 שעות מהשימוש, מרתיחים מים בסיר כשהוא מלא כמעט עד גדותיו עד שהמים מבעבעים ממש, ואז בעוד האש דולקת טובלים את המכסה במים הרותחים שבסיר [לא צריך להטביל את כולו יחד אלא ניתן "לגלגל" אותו בסיר], לאחר מכן מוציאים את המכסה הנ"ל ורוחצים אותו מיד במים קרים, וזה הכל. הקושי בהגעלה בבית הוא בעיקר בכלים גדולים שלא נכנסים לתוך סיר ביתי.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכשרת מטבח לפי עדות המזרח
    איך אני מכשירה סירים ממצב של מטבח שלא היתה הפרדה של חלב ובשר. האם צריך להגעיל את הכלים? או מספיק נקיון , לא להשתמש 24 שעות ואז להתביל? ראוי לציין שוב שעד היום לא היתה הפרדה של חלב ובשר. גם לא בכיור שטיפת הכלים.

  2. ראשית ברכותינו על השינוי החשוב. לא מספיק נקיון בשום אופן, לסירים צריך הגעלה ויש כלים שזקוקים ליבון, כמו כן יש להטביל את הכלים במקוה. הואיל ולא מדובר בכלי מסויים אלא במטבח שלם, עלולים להיות כמה וכמה שאלות ולא כדאי לעשות זאת לבד. המלצתינו שתפני לרב באיזור מגוריך שידריך אתכם כיצד לנהוג. לחילופין, ניתן לפנות לסניף לב לאחים באזור מגורכם על פי כתובתם באינטרנט והם יסמכו לעזור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל