לתרומות לחץ כאן

אמצעים שונים למניעת הריון עפ"י ההלכה

לכבוד הרב השלום והברכה,
שאלתי קשורה בנושא מניעת הריון,
אני בן :50 פלוס ורעיתי בת:40 פלוס וקיימנו את מצוות פרו ורבו. רעיתי לא מעוניינת יותר בילדים.
קיבלנו היתר להשתמש בקונדום אבל לא הולך מבחינה פסיכולוגית…
ניסינו את הגלולות למניעת הריון. האם זה זרע לבטלה?
וגם היא לא רוצה יותר בגלל ההורמונים…
האם ישנו אמצעי מניעה זמני אחר ללא הורמונים,
בשביל למנוע את הנושא הנ"ל קיים מניעת הריון לכל החיים באמצעות סליל ה-essure מהווה אמצעי מניעה קבוע יעיל ובטוח ומה שחשוב ביותר ללא הורמונים. שימוש הסליל מתאים אך ורק לנשים שסיימו את תוכנית הילודה שלהן ואינן חפצות בהריון נוסף. (וזה לא פוגם בהנאה …)
האם זה מותר

בכבוד רב ובתודה מראש

תשובה:

שלום רב,

אתה כותב שקיבלתם היתר להשתמש בקונדום. אני פשוט לא יודע על מה אתה מדבר, לא יתכן שיש היתר במצב כזה, אין אפילו סרך היתר, מדובר על איסור הוצאת זרע לבטלה שכתב על כך בשולחן ערוך (אבה"ע סי' כג סעי' א') שזה עבירה הגדולה ביותר מכל העברות!

אין כל קשר לטיפולי פוריות שמשתמשים עם זה, לבין המקרה שאתה מתאר כאן. שם זה כלל לא מוגדר "לבטלה" ולכן אינו בגדרי האיסור הנ"ל.

לגבי האמצעי שהזכרת, יש לבדוק אם אין בזה איסור סירוס, על אף שרוב הפוסקים סבורים שאיסור סירוס באשה הוא מדרבנן. (מלבד דעת הגר"א בביאור הגר"א אה"ע סי' ה' ס"ק כג), וע"י שתיית כוס של עיקרין מותר משום שאין זה סירוס בידים. לכן יתכן שמאחר שאין זה גורם לסירוס מיידי, זה דומה יותר לשתיית כוס של עיקרין. ולכאורה כך נראה, אבל כדאי לבדוק משום שאיני בטוח בענין.

מה ששאלת על גלולות למניעת הריון. ודאי שאין בזה משום איסור הוצאת זרע לבטלה. בגלל שגדר האיסור הוא כל זמן שמדובר על ביאה רגילה, אין כל איסור, למרות שאין סיכוי לילודה.

ישנם פתילות בשם גלוואן שגם בהם ניתן להשתמש, ואין בהם כדי לשנות את ההורמונים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אכן, נדמה לי שזה מוגדר כ70% מניעה. ומומלץ לקחת את זה כשיש סיבה נוספת למניעה, כמו בזמן ההנקה. שביחד זה מוריד את הסיכוי להיריון כמעט לחלוטין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל