לתרומות לחץ כאן

תפילת תשלומין לאשה שלא התפללה שחרית

שלום רב!
אשה מבנות ספרד שנוהגת להתפלל תפילת שחרית בלבד בכל יום, אך יום אחד נאנסה עד שעבר חצות היום, האם צריכה להתפלל מנחה ולעשות תשלומין לתפילת שחרית או שמא די לה בתפילת מנחה או ערבית? (ראיתי שיש שפסקו שאשה שרגילה להתפלל ג' תפילות בוים יש לה דין תשלומים כדין הגבר, אך שאלתי היא לגבי אשה שרגילה להתפלל שחרית בלבד). אם אפשר לצרף מקורות אפילו של אחרוני זמננו אשמח. תודה רבה.

תשובה:

שלום רב.

נשים חייבות להתפלל שחרית ומנחה באופן קבוע, וזה לא דבר הנתון לבחירת כל אחת ואחת. תפילת ערבית אינה נוהגת בנשים, אולם, יש שמחמירות על עצמן להתפלל אף ערבית. ממילא, אשה שלא התפללה שחרית מחמת אונס כאמור, חייבת להתפלל מנחה פעמיים.

מקורות:

ראה שו"ע סי' קו סעי' א ומשנה ברורה שם ס"ק ד על פי הרמב"ן ורוב הפוסקים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אשמח אם כבוד הרב יעשה לי סדר בענין, אני מטופלת עם ילדים אין לי זמן להתפלל, אמרו לי שמספיק לאמר ברכות התורה וקר"ש, ובזה יוצאת חובת תפילה.
    מצד אחד אני משתוקקת להתפלל, אך מצד שני איך אני יכולה להפקיר את תפקידי הרבים בבית (לסדר, לבשל, לטפל בילדים

  2. אני בטוח שאת מוצאת תמיד כמה דקות גם לעצמך, אם זה עלעול בעיתון או טלפון עם ידידה… אני מכיר המון נשים מטופלות בילדים, אם רוצים מוצאים זמן, לא תמיד זמן קבוע ומסויים, לפעמים יותר מוקדם ולפעמים יותר מאוחר, אם רוצים מוצאים זמן.

  3. אחר המחילה הרבה נשים לא מחוייבות כי אם תפילה אחת בלבד ביום ולכן לא מבין מניין מה שנאמר כאן שחייבות גם שחרית וגם מנחה בכזה סכינא חריפא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל