לתרומות לחץ כאן

עיקובים בחתונה

בס"ד שלום
אנחנו משפחה חרדית שבן שלנו יצא לשידוכים והכיר בחורה, לאחר הפגישה הראשונה ביקשתי מבני שיילך לצדיק הרב דוד אבוחצירא שיבדוק התאמה ולראות שהכול בסדר ואכן הרב נתן את אישורו אז אישרתי לילד להמשיך להיפגש . המשפחה של הכלה עשו הרבה בדיקות והכול עבר בהצלחה לאחר הפגישה החמישית התברר שיש לכלה אחות חולה, והבעיה שהרמא ששיתפה פעולה בהתחלה כרגע לא מאפשרת לבת להתקדם לא וורט ולא אירוסין אנחנו חיכינו בגלל הילדה והאמא שלושה חודשים ועכשיו שהכול נראה יותר טוב רצינו להתקדם אם החתונה אבל האמא מעלה קשיים בלי סוף הכלה המיועדת לא מוכנה לוותר ורוצה להתחתן הכלה פנתה גם לרב חיים קנייבסקי שגם הוא אישר להתחתן ומהר . נעשו עוד פניות לעוד רבנים וכולם אישרו להתחתן ומהר ולא להקשיב לאמא ….אנחנו ההורים של החתן המיועד קשה לנו שהאמא ככה מתנהגת וחבל לנו שהכלה תהיה בעצב ביום הכי שמח שלה ובכל אנחנו מיצינו את כול הדרכים מול האמא שיחות שליחת רבניות שליחת רבנים הזוג רוצה להתחתן מהר איך אנחנו הורי החתן אמורים להתנהג ולפעול האם לתמוך בחתן והכלה

בברכה

תשובה:

שלום רב,

קשה לי לחוות דעה בלי להכיר את הנפשות הפועלות, אבל ככלל אני יכול לומר לך, ראשית אם כך אמרו לכם הרבנים הגדולים שליט"א, ודאי יש לעשות כמצוותם, ובעזרת ה' הכל יסתדר על הצד הטוב ביותר.

יש מצבים, שהאמא קשה לה לראות את בתה האהובה פתאם חולקת את חייה עם אדם זר ולא איתה שגידלה אותה משך כל החיים. ולכן אנו רואפים לפעמים אותה נוהגת לא תמיד בצורה רציונאלית. וכי היא אינה רוצה את טובת בתה? הרי היא גורמת רעה לעצמה, הבת עצמה הרי רוצה חתונה מהר ככל האפשר, אז מדוע היא מונעת את זה ללא סיבה ממשית?

לכן צריך לגשת לענין בזהירות המירבית. תבינו אותה, אל תדונו אותה לכך חובה, הרגש האימהי שלה פועל כך, זה ודאי לא נובע מרוע וכד'. אבל דעו, כי בדרך כלל, תופעה זו חולפת לאחר הנישואין. ובעזרת ה' הכל יבוא על מקומו בשלום.

שיהיה במזל טוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל