לתרומות לחץ כאן

חימום מאכל שרובו יבש ומיעוטו רוטב בשבת

לרב הגאון שלום.
לפי השו"ע והמשנ"ב סימן שי"ח סעיף ט' שכותב לגבי בשר שור שאסור לחמם כי הלחלוחית שבו מתבשלת, לפי זה איך אנו מחממים בשבת אוכל שמיעוטו רוטב? הרי לפי זה יוצא שאסור שיהיה אפילו טיפה רוטב? על מה סומכים? תודה.

תשובה:

שלום רב.

הביאור הוא כך: הסיבה לכך שמותר לחמם מאכל יבש ולא לח, היא משום שהכלל הוא שאין בישול אחר בישול, אלא שלענין דבר לח הואיל ועיקר התועלת שבבישולו היא בחומו, כאשר הוא מתקרר בישולו הראשון מתבטל ואסור לשוב ולבשלו. כאשר עיקר התבשיל יבש ויש בו מעט רוטב, נחשב הדבר שלא התבטל בישולו הראשון כיון שהתבשיל נידון כיחידה אחת היבש עם הרוטב. אולם, בנידון שהזכרת מדובר בדבר שלא התבשל מעולם, ובאופן זה ודאי שכל בישול מועט שנעשה בו אסור מהתורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל