לתרומות לחץ כאן

כתם בשבעה נקיים ממכה שאינה מוציאה דם

שלום רב,
לאישתי שמו טבעת לפני כחודש היא טבלה לפני שלושה שבועות ולאחר מכן קיבלה והתחילה לספור ביום ו'. שלשום היה לה כתם גדול היא חשבה שהיא שוב מקבלת {אע"פ שהסתפקה בכך} משום מה היא זרקה את התחתון לכביסה, היום היינו אצל הרופא שבדק אותה ואמר שהכל תקין ורואה שיש לה איזה פצע בפנים שהיום בבוקר לא נראה שמדמם אולם יתכן שדימם קודם האם היא יכולה להמשיך את הספירה או שצריכה להתחיל מחדש? תודה

תשובה:

שלום רב.

באופן עקרוני, כתם שבא שלא על ידי בדיקה או על ידי הרגשה, כיון שאינו מטמא אלא מדרבנן ניתן לתלות אותו גם בפצע שכרגע אינו מדמם. הבעיה היא, שבפצע מסוג זה לא ניתן לסמוך אלא על רופא שומר מצוות או אחות שמיועדת לכך, רק בפצע מדמם יש נאמנות לאדם שאינו שומר מצוות אף שאינו מודע לחומרת הענין, כיון שהוא דבר שניתן לבררו בנקל והוא חושש לשקר.לכן, אם הרופא אינו שומר מצוות מומלץ לבדוק זאת אצל אחות המיועדת לכך [על פרטים אודות אחיות המוסמכות לכך באזור מגוריכם ניתן לפנות לרבנים המקומיים,] הם בדרך כלל יודעים].

מקורות:

על תלייה במכה שאינה מוציאה דם, ראה ס' התרומה סי' צב, הגה' מימוניות איסורי ביאה פרק יא ובש"ך סי' קצ ס"ק כז, וחוות דעת שם ס"ק ח. על כך שרופא שאינו שומר מצוות אינו נאמן אלא במכה המוציאה דם, ראה תשובות מימוניות איסורי ביאה פרק ד, ס' מי נידה קו"א לסי' קפז, ובשו"ת עין יצחק יו"ד סי' לז, ושו"ת מהרש"ם ח"א סי' כח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל