לתרומות לחץ כאן

תהליך גיור

שלום רב לכבוד הרב אבקש לדעת למה קשה מאוד לעבור גיור בישראל גיסתי לעתיד אשר מתחתנת בקרוב יותר מ3 שנים נלחמת לגיור וכול הזמן דוחים אותה אנחנו משפחה מסורתית גיסי מצד בעלי רב ורוב המשפחה דתיים חלקם חרדים וחלקם מסורתיים חזק אבקש את תשומת לבך ולבקש עזרה.

תשובה:

שבוע טוב.

ראי, אני לא מכיר את הסיפור שלך, אבל את צריכה להבין, גיור אינו דבר של מה בכך. להיות יהודי ניתן לאחד משני הדרכים, או שהוא נולד לעם היהודי, אז הוא יהודי גם אם אינו שומר תורה ומצוות. ואפשר גם ע"י גיור כמובן, אולם היסוד בגיור כפי שנפסק שרמב"ם ובשולחן ערוך הוא קבלת עול תורה ומצוות. ללא זה אין לגיור כל משמעות. הרי כל ההבדל בין היהדות לשאר העמים, הוא שמירת תורה ומצוות, אחרת אנו בדיוק כשאר העמים. לכן, כשיש אדם שרוצה להכנס לעם היהודי, הוא צריך לקבל את היסוד של העם היהודי, והוא קבלת עול תורה ומצוות.

העובדה שמדובר במשפחה מסורתית, וחלקת דתיים או חרדים, אינם משמעותיים כלל, עבור המתגיירת. צריך להבין, אם הדיינים יתרשמו שהמתגיירת תנהג כמוך, כלומר, תכתוב במחשב בשבת…הגיור לא יתפוס כלום, ואחיך או גיסך מתחתנים עם גויה גמורה!! וזה ללא כל ספק!!

לכן כשהדיינים רואים שרבים מהמתגיירים, אינם שומרים תורה ומצוות, זה מדליק להם נורה אדומה, אולי בכל זאת אין להם כל כוונה רצינית, וכל מטרתם היא להנשא לאיש לפוני או אלמוני? אלא שאותו אדם הוא מגיע ממשפחה מסורתית, ולא מוכן להנשא לגויה גמורה לכן הוא רוצה שהיא תעבור גיור. עכשיו את מבינה את גודל האחריות הרובצת על אותם דיינים…

יתרה מזו, ילדיהם שם זוגות אלו בודאי רשומים כיהודים, אז תביני עד כמה חשוב שהדיינים ישתכנעו שאמיתות כוונת המתגיירת. שהרי אם אין לה כל כוונה לשמור תורה ומצוות, הגיור לא תפס כלום, והילדים הרשומים כיהודים, הם גויים גמורים.

לסיום, אני לא מכיר את גיסתך לעתיד, אבל ברי לי שגם הדיינים לא מכירים אותה, אחרת הם היו מחליטים לקבל את הגיור, או לדחות, ולא לסחוב זמן, ככל הנראה הם עדיין לא התרשמו כפי שצריך, הביני אותם, יש להם אחריות כבדה לעם היהודי בדור הזה ששלח אותם וגם בדורות העתיד.

הרבה הצלחה

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל