לתרומות לחץ כאן

שימוש במידע לקוחות

יש לי חברה שמספקת דלקים עבדתי עם מס' חברות אציין שמות : פז , אמפול והאחרונה אלמונית לא נזכיר את שמה.

אציין שהלקוחות שלי קבלו דלק מהחברות הנ"ל ללא כל בעיה של שימוש במידע פנים .

לאחרונה התחלתי לעבוד עם חברה פלונית שסיפקה לכל הלקוחות שלי ואף היה לה שימוש בכל המידע עליהם אם גבייה טלפונים אנשי קשר.

כאשר שמתי לב שאחד מהלקוחות לא מזמין דלק יותר ממני. דבר שהיה תמוה מאוד בעיני הלקוח תמיד קיבל מה שרצה ואיך שבא לו והכל לרוחו.

פתאום נעלם.

מסתבר שאחד הנהגים שמכיר אותי ויודע שאני אדם ישר ומתפרנס בכבוד. כאב לו הנושא והפנה את תשומת ליבי לכך. שהספק בעודנו עובד איתי וקיים עימי קשר של נותן שירות לחברה שלי. מספק ללקוח שלי אחרי גבי בעודנו איתי בקשרים מסחריים.

דבר זה חרה לי מאוד ואף גרם לפגיעה עצומה באמון שסמכתי על אותו ספק. אציין שהלקוח הנ"ל נחשב טוב מאוד אחד שמשלם בזמן ללא אשראי ארוך וללא הוצאות גבייה בעברה ישירה מיד לאחר אספקת הסחורה. כמו כן פעם אחת נתפס אחד הנהגים מנסה לגנוב דלק מאחד הלקוחות כאשר בפועל זיכו את הלקוח על 100 ל אבל בסופו של יום הלקוח לא שילם.

כרגע אני נמצא בפרשת דרכים ואני חושב שהספק אמור לשלם קנס עבור הרמאות שנעשתה מאחורי גבי.

אני מעוניין להביא אותו לדין תורה אם יש עניין בכך

בתודה

נ.ב.

מה עליי לעשות וכיצד לנהוג

תשובה:

שלום רב.

אני מרגיש את כאבך, אתה חש מרומה, ואכן היה כאן אדם שהאמנת בו ונהג בחוסר ישרות, ואף יותר מכך, יתכן שעפ"י דין תורה ניתן לעצור אותו להמשיך ולעשות זאת. אבל אני מבין שלא זו השאלה.

על ההפסדים שנגרמו לך וכד' אני חש שגם אתה מבין שלא ניתן לתבוע אותם בדין תורה. זה גרמא ואף פחות מזה. וגם קנסות לא מצאנו בדין תורה יותר ממה שיש לנו מקורות על כך. התנהגות שאינה הולמת לא מצאנו בדברי חז"ל שיש לקנוס על כך.

לכן לדעתי אם זה רק עניין שכבר עבר. ולא מתמשך עדיין, אין טעם לפנות לבית הדין. אלא להמשיך להאמין בבורא עולם שהוא השולח את פרנסה ואותו אדם אינו יכול לקחת את מה שמגיע לך. אולם אם זה עדיין מתמשך, כדאי לפנות לדין תורה כדי להסדיר את העניין. יש כאן עילה לתביעה.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל