לתרומות לחץ כאן

מתי ואיך ניתן לבטל שבועה?

נשבעתי למשהי על משהו שהוא לא נכון אסביר לכם את בשבועה:
משהי פעם שאלה אותי אם עשיתי משהו (ולא עשיתי אותו) ונשבעתי לה שכן עשיתי אותו ונשבעתי בהורים שלי – אז לא ידעתי מה הכוח של השבועה ולא ייחסתי לזה חשיבות.
עכשיו אני רוצה לדעת אם השבועה שלי באמת נתפסה או שזה שבועה שלא נתפסת כי קראתי שאם לא נשבעתי בשם ה' השבועה לא נקראת.
עכשיו אני רוצה להתיר את השבועה הזאת ואין לי 3 עדים ורב ואני לא רוצה לספר לאבא שלי כדי שלא יתאכזב ממני אז בבקשה תעזרו לי בהקדם האם השבועה שלי נקראת? ואם כן אז איך אוכל להתיר אותה? בבקשה תעזרו לי מהר אני לא רוצה שבגלל ששיקרתי יהיה חס וחלילה משהו רע…

תשובה:

שלום רב.

לפי מה שאת כותבת שהשבועה היתה בעצם על דבר שהוא שקר, כלומר, היתה מציאות מסויימת, ואת נשבעת שהמציאות היתה אחרת. זה מוגדר כשבועת שקר, ולא ניתן לבטלה ע"י "שאלה" בפני ג' דיינים. רק שבועות שלהבא, כלומר, שבועה שאעשה כך או כך. ניתן לפעמים לבטלן באופן הנ"ל.

לכן את צריכה לעשות תשובה, על שבועת שקר שנכשל בו. בראש וראשונה, את צריכה לקבל על עצמך להתנזר לגמרי משבועות ונדרים, הדברים הללו חמורים מאד. חז"ל אומרים בעוון נדרים בנים מתים. אח"כ כפי שנפסק בהלכות תשובה, צריך גם חרטה עמוקה, וזה ניכר היטב משאלתך, עד כמה את מתחרטת. וכן ווידוי, זאת אומרת, להתפלל לה' שיסלח לך על שבועת השקר שנכשל בו.

שיהיה לך בהצלחה

 

 

הצטרף לדיון

155 תגובות

  1. אבל בגלל שנשבעתי בהורים שלי אני מפחדת שיקרה להם משהו בגלל הדבר הטיפשי הזה שעשיתי בשוגג אין איזה דרך שאוכל להתיר את השבועה הזאת?? בבקשה תענו לי בהקדם… אין איזה דרך שתוכלו להתיר לי אותה? בבקשה אני מפחדת!

  2. וגם בהתחלה שנשבעתי בשבועה הזאת חשבתי שהיא נכונה צה שהיא אומרת אבל אז גיליתי שהיא לא נכונה… האם זה גם נקרא שבועת שקר? ואם לא איך אוכל לפתור אותה?

  3. אם כך, אז נשבעת לשקר שוגג, גם על כך צריך לחזור בתשובה, אבל בודאי שאין זה כמו שאדם חוטא במזיד. בכל אופן, אם תחזרי בתשובה ותקבלי על עצמך שלא לעסוק יותר עם ענייני שבועות ונדרים, בעזרת ה' לא יקרה להורים שלך כלום.

  4. אם חברה שלי שאלה אותי משהו ונשבעתי שהוא נכון אבל הוא לא, איך אפשר לבטל את זה לא נשבעתי בכלום פשוט אמרתי נשבעת לך ש…
    ואני באמת מצטערת על כך מה אני עושה???

  5. אין אפשרות לבטל שבועה כזו. דין התרת נדרים נאמר כאשר אדם אוסר על עצמו דבר מסויים בנדר, לא כשאדם נשבע לאמת דבר. חובה להמנע מסגנון דיבור כזה מכל וכל!!!!

  6. שלום וברכה .

    אשמח לדעת אם בעלי נשבע שאני לא ידבר איתו על נושא מסויים ואם אדבר הוא אמר כל מיני דברים
    האם הוא יכול להכיל עליי שבועה כזאת ואם חלילה אדבר מה לגבי מה שהוא אמר ?

    תודה מראש

  7. בעל לא יכול להחיל שבועה על מישהו אחר, אבל יתכן שהוא עשה נדר ולא שבועה, כלומר אסר חפציו עליך אם תשבעי, במקרה כזה יש לשאול שוב באופן מפורט יותר.

  8. זו לא שבועה אלא קללה, יש להתחרט על כך שמוציאים מהפה דיבורים אסורים, ולקבל בלי נדר לשמור יותר על הפה. חג שמח.

  9. אם נשבעתי שלא נגעתי בארון של אחותי וכן נגעתי אמרו לי שאם אני נשבעת סתם לא משנה במה, אני אמורה למות חלילה או שמשהו מסוכן יקרה לי או שאחלה במחלות חלילה מה זה אומר ? איך אני מבטלת??

  10. את לא אמרוה למות חלילה… אבל זה אכן מעשה אסור לגמרי ואין אפשרות לבטל שבועה כזו. אם היא היתה שקר זו בהחלט עבירה.

  11. אם אח שלי שאל שאלה מטופשת, ונפלט לי בלי כוונה "אתה מה זה לא חכם,באמא" אני לא מבינה אפילו למה אמרתי את זה.. אני אף פעם לא נשבעת. מה אפשר לעשות כדי לבטל את זה? יקרה משהו רע? אני ממש מתחרטת בבקשה תעזרו לי

  12. אני נשבעתי שהיה באיזשהו מקום מסוים כמה דברים וזה היה נכון רק שאני חוששת שיש מצב שהדבר המסוים הזה נפל לי או משהו כזה ואני נשבעתי שאם אני משקרת אז שאני ידרס או ימות.

  13. אי אפשר לבטל שבועה שבאה לאמת דבר, רק קבלה שאדם מקבל על עצמו. הקללה ההזויה שקיללת את עצמך אין לה משמעות, אבל אינני מבין איך אשה יהודיה יכולה לדבר בצורה שכזו!

  14. רבתי עם חברה והיא נשבעה בפרנסה של החיים שלה ובבריאות שלה ועוד .. שלא נחזור אף פעם לדבר ולהיות חברות . ואנחנו כן השלמנו אבל מפחדת בגלל כל מה שהיא נשבעה , איך אפשר לבטל את זה ?

  15. נשבעתי לבעלי שלא אביא איתו יותר ילדים..כי הוא לא עוזר לי מספיק בהריון הנוכחי…
    מה אני אמורה לעשות? אני פוחדת שזה יהפוך לי לקללה שבאמת לא אוכל או שיקרה לאחד מאיתנו משהו..
    וכן נשבעתי שלא אבקש ממנו סליחה….קשה לי להאמין שזה משהו שאפשר לקיים לאורך שנים, הוא מזכיר לי כל הזמן שאזהר לא להפר את השבועה אחרת חלילה עלול לקרות משהו לילדים…
    בקיצור – מה עושים?
    ייתכן ונשבעתי במהלך החיים שלי הרבה פעמים, זה הרגל כזה שהיה שגור על לשוני מידי פעם….האם יש אפשרות לעשות התרת נדרים כללית?

  16. ראשית ההרגל הזה הוא נורא ואיום! בקשר לשבועה שלא להביא ילדים אין לה תוקף כי את משועבדת לכך לבעלך. לגבי השבועה לא לבקש ממנו סליחה תעשי התרת נדרים. יש מודעה שעושים שכל הנדרים להבא יהיו בטלים, אבל יש בזה כמה הסתייגויות, זה מועיל רק לנדרים שאמרת כשלא זכרת את המודעה, וגם בזה מדברי חכמים צריך התרה. לכן תלמדי את לשונך לדבר כראוי ולא לדבר כך!

  17. נשבעתי בבנות היקרות שלי ושיקרתי הייתי ברגע אמיתי של לחץ, אני לא עושה זאת אף פעם וגם לא נוטה לשקר , אבל ממש עמדתי במצב נוראי.
    מה עליי לעשות? לא נשאתי אם שם השם בשבועתי :(

  18. שלום לכם, אני ממש מוטרדת כי מנהלת שקרובה לליבי סיפרה לי שהיא בפרשת דרכים וייתכן ותאלץ לעזוב את העבודה בשל לימודים במידה ולא תוכל לשלב ביניהם ונשבעתי שלא אספר לאיש אך ברגע שחברה לעבודה אמרה למ שמרגישה שאותה אחת עומדת לעזוב סיפרתי לה את ההתלבטויות שלה וכמו כן גם לבעלי שהוא איש סודי. אח"כ אותה בחורה אמרה לי שרצות שמועות שהיא עוזבת ונשבעתי שוב שלא סיפרתמ והיא חשדה ממילא שעובד אחר שדיבר עם כולם על זה בפומבי והתעמתה מולו. מרגישה רע מאוד ואיני יודעת כיצד לנהוג. חושבת לספר לה שלא עמגתי בלשוני אפילו שלא תוכל להסתכל עליי יותר. אוהבת אותה באמת וסיפרתי לחברה כי אני מאוד מוטרדת מהמצב ורוצה שבסוף הכל יסתדר לה ולא תעזוב.

  19. את מוטרדת מהחברה, ואני מוטרד הרבה יותר מכך שעברת פעמיים לפחות על האיסור הנורא של נדר!!!! כדי שזה לא יקרה חלילה שוב, יש לעשות באופן מידי התרת נדרים בפני שלושה רבנים, ולהבא לעולם לא להשבע יותר.

  20. תפני לרב בית הכנסת המקומי, זה מאוד מורכב, מעבר לנושא הרגיל של התרת נדרים שצריך פתח וכו', יש כאן גם בעיה שהנודר על דעת חברו אין מתירין לו אלא מדעת חברו.

  21. פלא שאשה יהודיה משחקת בנדרים ושבועות כאילו זה משחק ילדים… ולעצם הענין בלי התרת נדרים מסודרת בפני שלושה דיינים אין להקל.

  22. אם נישבעתי במאור עיניי ושאתעוור שלא אספר סוד מאוד חשוב שהופך חיים שלמים אבל חשוב לספר אותו איך אני מבטלת שבועה

  23. תתייעצי עם רב הקהילה אם אכן חשוב לספר ולמי ומה לעשות בענין השבועה. זה מאוד מורכב אי אפשר לבטל שבועה שנעשתה על דעת אדם אחר בלי לקבל את הסכמתו. הנודר על דעת חברו אין מתירים לו אלא בפני חברו.

  24. אדוני הרב שלום,
    הייתי עם ידיד שלי ונשבעתי סתם,לא באלוהים או בהורים שלי או במשהו, סתם פשוט נשבעתי, איך אני מכפרת על מעשיי הרעים
    אני צריכה לצום? או לעשות משהו אחר? בבקה תענה לי בהקדם האפשרי,
    תודה על הקשבה זו
    בברכה יובל כהן, מראשון לציון.

  25. אין סיבה לפחד רק לחזור בתשובה על החטא, לעולם אבל לעולם אין להשבע! קבלות טובות זה דבר מצויין הכי נכון והכי חשוב, אבל בלי שבועות ונדרים. אם השבועה היתה גם מכאן ולהבא, כדאי מאוד לעשות התרת נדרים אצל הרב המקומי.

  26. איך מתירים שבועה שנעשה לא בשם ה' אלא שבועה שנעשה על סבא שנפטר? כלומר נשבעתי בסבא שנפטר שלא אזמין מישהו לאירוע חשוב. מה עושים?

  27. נשבעתי שחא אעשה משהו פעמיים ונשבעתי בספר תורה והפרתי פעמיים ונשבעתי פעם שלישית ולא הפרתי ואני נורא מפחדת וחושבת על זה כל הזמן ואני מפחדת שבורא עולם לא יסלח לי ושיקרה משהו חלילה להורים שלי מה עליי לעשות בבקשה??

  28. אם נשבעתי פעמיים שלא אגע במששהו ונשבעתי בספר תורה והפרתי ונשבעתח פעם שלישית אבל כשנשבעתי נשבעתי שלא אגע אבל בראש ידעתי למה אני מתכוונת ושזה לא כולל לגעת בדרכים אחרות ואם אני לא עושה התרת נדרים יכול לקרות משהו רע חלילה לי או למשפחתי? אני ממש מפחדת וממש מתחרטת על זה בבקשה תענו לי?

  29. בסדר אם לא תמשיכי להשבע שבועות מיותרות, ואם לא תגעי במה שאסרת עליך, ברגע שתגעי עברת על הנדר! ולכן אני כן ממליץ על התרת נדרים.

  30. זה לא ממש ככה אני לא יכולה לספר זה אישי אבל אם אני עוברת על הנדר אני יכולה חלילה למות או שיקרה משהו רע חלילה למשפחה שלי ? כמו מחלות חס וחלילה ????

  31. זה בעיה כי אני חושבת שעברתי על הנדר כי זה מסובך אבל אני נורא מתחרטת על זה ומבקשת סליחה מכל הלב ומקווה שה' יסלח לי אני רק שואלת אם זה לא יפגש במשפחה שלי חס וחלילה?

  32. אבל אם נשבעתי נגיד שלא אעשה משהו ואמרתי לך שעברתי על זה כבר 3 פעמים כי נשבעתי 3 פעמים אבל עכשיו אני יכולה לעשות את המשהו הזה ? כי כבר עברתי הנדר ולא יקרה כלום?

  33. בטעות בשעת כעס נשבעתי שאני כן יעשה משהו ואם אני עושה אותו אז זה לא עברה? (אני כמובן ממש מטחרטת ואני לא אעשה את זה שוב.)

  34. אם תעשי אז באמת לא תעברי על הנדר, אבל עדיין זה לא לרוח התורה, הגמרא אומרת שהנודר כאילו בנה במה, כלומר כאילו מקריב שלא במזבח, זו לא הנהגה ראויה ונכונה, אבל כמובן חובה עכשיו לקיים. בשורות טובות.

  35. היי הרב נשבעתי שלא אכנס לאפליקצייה מסויימת עד סוף שנה ואז היה קישור כלשהו באינטרנט ונכנסתי אליו ולא ידעתי שזה יוביל אותי לאותה אפליקצייה. האם זה נחשב כהפרעת שבועה? ואני תא יכולה לעשות התרת נדרים.

  36. זה בהחלט נחשב שעברת על הנדר ובגלל התקלות האלו אנחנו מתחננים שוב ושוב כאן באתר, נדר זה לא משחק, לא נודרים בשןם מצב, נקודה. על מה שעשית לא יועיל התרת נדרים, ההתרה מועילה רק מכאן ולהבא.

  37. היי סיפרתי לך על זה שנשבעתי והפקתי 4 פעמים או פעמיים ואמרת שלא יקרה שום דבר רע אבל אם כבר הפרתי אותו אני יכולה לעשות את הדבר שאסרתי עליי אם הפרתי אותן כבר ? למרות שלא נשבעצי שוב נגיד הסרתי לא לעשות משכו והםרתי אחרי שהפרתי אני יכולה לעשות את הדבר הזה?

  38. אם נשבעתי והפרתי 3 פעצים שבועה אני יכולה לחזור כבר על מה שנשבעתי לא לעשותת? כי הפרתי כבר אז אם אני עושה מה שנשבעתי לא לעשות והפרתי אני יכולה כבר לעשות את הדבר הזה?

  39. אני לא יודעת מה לעשות אני בחרדה מטורפת ונורא מפחדת ואין לי דרך לעשות התרת נדרים אני חשבתי שאם הםרתי את הנדר אני יכולה לעשות כבר כי הפרתי אז אתה אומר לי שכמות הפעצים שעשיתי זאת אחרי שהפרתי זה כמות הפעמים שחטאתי שוב ושוב?

  40. רפואה שלמה. שכחתי שזו את שסובלת מחרדות נדרים, אין לך איסור נדרים. אני מבקש לא לשאול כאן יותר על נדרים, רק לטפל אצל אנשי מקצוע.

  41. תוכל להסביר לי מה זה אין לך איסור נדרים? בבקשה תסביר לי מה זה , ואני מבקשת בבקשה שתענה האם זה שהפרתי נדר ואז אני חוזרת על מה שהפרתי אבל לא נשבעתי שוב זה אומר שאני חוטאת שוב ושוב? אני לא יכולה לעשות התרה. אני בחרדה ומבקשת שתענה.

  42. זה רשום בתורה? ואם הפרתי וחזרתי על מה שנשבעתי לא חעשות אחרי שהפרתי זה אומר שאני חוטאת שוב ושוב? ותודה לך שהרגעת אותי ובטוח הכל טוב?

  43. לא יכול לקרות לו, אבל קרה לך!!! עברת על שבועה! זה עוון חמור ויש לחזור בתשובה מאוד מאוד, עוון נדרים כתוב עליו דברים חמורים.

  44. אם נשבעתי שאני לא אהיה עם מישהו , והתחרטתי על זה ועכשיו אני רוצה להיות איתו אני יכולה לקרוא פרק בתהילים כדי לבטל את השבועה?

  45. מה פתאום!! מה הקשר פרק תהילים?! אמירת פרק תהילים תתיר לנו גם לאכול אוכל טרף או לחלל שבת? נדר צריך התרת נדרים בפני שלושה רבנים, וככל שמדובר בדבר שאסור מהתורה כמו קיום יחסים שלא במסגרת נישואין ושמירת טהרה, גם לא כל כך ניתן להתיר נדר כזה, תתייעצי עם רב בית כנסת המקומי, איך לנהוג. בהצלחה

  46. ערב טוב
    ניפרדתי מהבן זוג שלי , ואני בהריון ממנו .
    בזמן הריב נישבעתי לו בתינוק שליובמשפחה שלי שלא אתקשר אליו יותר בחיים.
    ואני ממש צריכה לדבר איתו.
    אבל ממש מפחדת שיקרה משהו לתינוק שלי או למשפחה.
    מה אני יכולה לעשות? תודה מראש על התשובה.

  47. כיון שנשבעת, אין כל אפשרות לדבר איתו אלא אם כן עושים התרת נדרים. יש לפנות לרב המקומי לבירור הענין. באופן כללי חשוב מאוד לדעת, שכדי לתת לילד בית יהודי אמיתי, יש לזכור שאין לקיים כל קשר זוגי שלא במסגרת נישואין כדת משה וישראל, בנות ישראל שמרו על צניעותן וטהרתן במסירות נפש, בכל המצבים ובכל הזמנים, תקבלי על עצמך שמירת טהרה ובעזרת ה' יהיה לך הרבה נחת ושמחה.

  48. אם נשבעתי שאני ימות אם מישהו יריב אם מישהו ואמרתי לאותו בן אדם את השבוע שלי והוא רב אם אותו הבן אדם אני עלולה למות אני לא חשבתי שהוא יעבור על השבוע בבקשה תענה לי זה דחוף אני בחרדות רציניות

  49. שלון,
    אם נשבעתי ביקר לי בשעת כעס שאבוא לקחת חפץ מסויים, זה נחשב נדר? האם אני צריכה לעשות התרת נדרים? האם יכול לקרות משהו רע חלילה לי או למשפחתי?
    הבטחתי לעצמי לא להישבע יותר כמובן..

  50. בודאי זו שבועה לכל דבר, וככל שניתן לקיימה לא הייתי עושה התרת נדרים אלא פשוט מקיים את השבועה, התרת נדרים מצריכה נימוק מאוד רציני להתרה. ולהבא אנא ואנא זה באמת לא משחק.

  51. זה חמור מאוד, אין מה לעשות, התרת נדרים זה על התחייבויות עתידיות, שבועהש אדם אמר לאמת דבר אי אפשר לבטה, וזה עוון של שבועת שקר, הדבר היחיד שיכול להועיל זו חזרה בתשובה עם קבלה לעתיד להפסיק עם הסגנון הזה של שבועות.

  52. נשבעתי ונדרתי שאעוור או יעוורו אותי האם זה נתפס ונחשב? זה מפחיד אותי אין לי מושג למה עשיתי את זה . יש פחד משהו וכאילו בכוונה עושה אין לי מושג למה פליז תעני לי

  53. כבוד הרב יש לי שאלה .. יש לי כל הזמן מחשבות רעות שהן לא נראה לי תקינות שאחשוב או אאחל לעצמי ואני אחרי זה מביעה חרטה .. אני לא יודעת מה זה ולמה זה קורה זה מפחיד אותי כאילו זה דברים שאני מפחדת שיקרה כאילו מתגרה בחיים שלי ובעצמי .. מה עושים כבוד הרב? אני עובדת והכל בסדר אצלי אבל זה רק זה הורג אותי

  54. בודאי, יהודים לא נשבעים כלל. השבועה על אמת היא רק בבית דין ובמקרים מאוד מסויימים, והיו יהודים שהעדיפו להפסיד כסף רב בבית דין ובלבד שלא להשבע על אחת. בודאי לא להבטיח דברים שנעשה או לא נעשה שזה מועד לכשלון.
    בבית הכנסת ישועות יעקב בשכונת מאה שערים בירושלים יש מצבת אבן מלפני למעלה ממאה שנים, שעליה חקור: עזרת הנשים נתרמה על ידי נדיב ושמו פלאי [כלומר, בעילום שם].
    וכך היה המעשה: היה יהודי בירושלים רבי שלמה זלמן פרוש, שהוא היה גבאי צדקה. והיה אדם בירושלים שהפקיד בידו נפוליון זהב סכום גדול מאוד באותם ימים, לימים בא אותו אדם ומשך את הפקדתו. אלא שהלה שכח, ולאחר זמן בא שוב לתבוע את שלו. אמנם לא היה לו שטר, אבל בית הדין חייב את רבי שלמה זלמן פרוש להשבע שהוא אכן פרע [לא נאריך בפרטים הלכתיים]. רבי שלמה זלמן לא רצה להשבע בשום אופן אפילו שזו שבועת אמת, והוא אמר לבית הדין שהוא מעדיף לשלם את כל הסכום מכיסו ולא להשבע!
    אך בית הדין לא הסכים לקבל את בקשתו, בטענה, שאם יעשה כך אמונו כאיש ציבור יפגע ויש בזה חילול ה', והוא חייב להשבע.
    בצער ובכאב נשבע רבי שלמה זלמן ששילם, אבל הוא אמר כך! אני לא רוצה ליהנות משבועה אפילו שהיא אמת, ואני תורם את כל הסכום בעילום שם לבניית עזרת נשים לבית הכנסת ישועות יעקב, וכך עשה!
    הנהגה של אדם גדול.

  55. בן אדם שנודר לא לדבר מה עושים?
    אם הוא חושב על נדר לא לדבר שיהיה במקום מסויים ואומר שהוא נודר לא לדבר זה נחשב?
    איך נדר נחשב נדר צריך להגיד פיזי או מספיק לומר בלב?

  56. נדר זה דוקא באמירה בפה, ויש אומרים גם בכתב, ונדרי צדקה לדעת הרבה פוסקים חלים גם בלב. את שאר חלקי השאלה לא הבנתי.

  57. כדי שנדר יחשב נדר צריך לומר בקול בפה או אפשר גם לומר בלב (בלי קול) ?
    אם אני חושבת על משהו שיקרה שאהיה במקום ואמרתי נדר שאגיד זה נחשב?

  58. שלום, יש לי הרגל לחזור על דברים שאני אומרת כמה פעמים, והפעם לפני שאמרתי אותם נשבעתי להגיד אותם רק פעם אחת ולא לחזור על זה יותר, כי חשבתי שזה מה שיעזור לי להעלים את ההרגל הזה. יצא מצב שחזרתי על אחד מן הדברים פעם נוספת.
    חשוב לציין שנשבעתי סתם, ולא במשהו ספציפי, סתם אמרתי את המשפט אני נשבעת להגיד פעם אחת.
    האם אני צריכה לעשות התרת נדרים? ואם כן האם דוד שלי יכול לעשות לי בבית?

  59. חייבים לעשות התרת נדרים ולהבא לא להשתמש בעצה הזו שהיא כרוכה באיסורי תורה, גם כאן ההתר נדרים תועיל רק מכאן ולהבא ומה שביטלת את הנדר פעם אחת היה איסור ולכן זה חבל. התרת נדרים מצריכה שלושה אנשים שיודעים ללמוד גמרא ואחד מהם בקי קצת בדיני נדרים.

  60. נראה לי שאין לך נדרים, אני רואה את ריבוי השאלות בנושא וזה נראה לי סתם לחץ ומשהו לא רצוני. כדאי מאוד לבדוק ocd. שבוע טוב

  61. כבוד הרב נדרתי שאלך היום למקום לגבי עבודה ולא יצא אמרה לבוא למחרת
    ולגבי יום שחכתי איזה יום נדרתי שאחליף מצעים מה עושים צריך לעשות התרת נדרים?

  62. לא נשבעים לעולם! זה לא סגנון בכלל, שבועה זה דבר חמור. לכן החזרה בתשובה עלך שבועת השקר תהיה לקבל על עצמך להמנע מהסגנון הזה.

  63. ערב טוב כבוד הרב… אני חילוני ובא מבית חילוני לגמרי…
    עשיתי מעשה שאני מתבייש בו… הסיפור שלי קצת ארוך אבל בקיצור… יש לי סוכרת נעורים ובזמן האחרון אני מרגיש ששום דבר לא הולך לי טוב בטיפול… הרבה פעמים מתקלקלים לי התרופות ומשאבת אינסולין (דרך לטפל במחלה)לא עובדת טוב בזמן האחרון ואני הייתי ממש מיואש כבר מכל המצב…
    הגעתי למצב שהתקלקל לי המשאבה והגעתי לסוכר 300 (לא בריא בכלל לגוף) הייתי ממש מיואש ובמצוקה אמיתית וברוב טיפשותי נשבעתי שאם ה' יעזור לי (לא חשבתי מה הכוונה של עזרה) אז אשמור את הברית למשך זמן מסוים… הסוכר ירד כעבור זמן מסוים אך כעבור יום שוב התקלקלה לי המשאבה… הייתי ממש מבואס כבר לא היה לי כוח… וחטאתי בברית… אני יודע שחטא בברית עצמו זה עוון מאוד חמור… האם יש דרך לכפר? אני מרגיש ממש מיואש ושום דבר לא הולך לי בחיים… אני באמת מנסה להיות אדם טוב ולתת צדקה שאני יכול… אשמח לתשובה ומצטער על כל הסיפור שלי…

  64. אין דבר שעומד בפני התשובה! שבע יפול צדיק וקם, לא מתייאשים מכשלונות, רק מתרוממים וממשיכים להשקיע בעבודת ה'. רק מכאן ולהבא לעולם לא להשבע. בשורות טובות ובריאות טובה.

  65. ואין צורך לעשות התרת שבועה/ נדר או רק לקבל על עצמי לא להישבע… או משהו אחר… השאלה שלי היא איך ניתן לכפר על המעשה…

  66. אם עוד לא עבר הזמן עליו נשבעת יש לעשות התרת נדרים, אם עבר הזמן זה לא רלוונטי, אבל ההתרה היא מכאן ולהבא, החטא שהיה יש להתחרט עליו ולהתוודות, ולקבל לעתיד בלי נדר לא לפגום זה ברור, וגם לא להשבע ובודאי לא לעבור על שבועות. הקב"ה רואה את מעשיך ואת חרטתך ובודאי יכופר העוון, ולזכור תמיד את מעשיך הטובים!

  67. אם הגבלת את השבועה שלך בזמן, כמו שבועיים לא אפגום, אז אם זה עבר אין משמעות להתרה כי בלאו הכי היא לא מועילה למפרע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל