לתרומות לחץ כאן

מכירת מוצרים לחג המולד

בוקר טוב
1) העם מותר למכור מוצרי קרסמיס
ממש מוצרים תמונות של ישו של מריה של תינוק שלהם בקיצור כל התמונות של הנוצרים
וגם נרות בצורת בודהה (אמרו לי פעם שמוצרי קרסימס  חג המולד מותר למכור אבל השאלה שלי עם מתכונים רק לגרבים האדומים שלהם או האיש עם הזקן הלבן שמחלק מתנות או גם הכוונה ממש המוצרים של הנוצרים עם התמונות שלהם
וגם עם יש ההבדל עם זה תמונות או גם פסלים שלהם )
2)יש לי חברה של מסחר בסין הלקוח שלנו הוא ממדינת דרום אמריקה הלוקח הוא יהודי
אני מאמין שאת רוב הסחורות הוא מוכר לגוים  לצורך חג המולד אז האם מותר לי למכור לו את הסחורות האלו
אני בעצם לא מוכר לו את הסחורות הוא קונה פה ממפעלים ואני בודק לו אותם מאשר לו אותם
ושולח לו אותם.
3)המנהל פלוס העובדים כולם דתים עם יש עם זה בעיה אין לנו שום בעיה לא למכור לו סחורות כאלו של חג המולד
4)ועוד שאלה למקרה שכן מותר לסחור בסחורות כאלו האם יש ענין של חסידות לא להתעסק עם זה

תשובה:

שלום רב.

א. תמונות ונרות אלו נחשבים כעבודה זרה או ככלים המשמשים לעבודה זרה ואסור למוכרם לגוי.

ב. באופן זה מותר אפילו אם היית קונה את התמונות האלו ממש ולא רק מאשר את שווים ושולח אותם לנמען.

ד. מסתבר שיש בזה ענין של מידת חסידות שלא להתעסק עם עבודה זרה, שהרי היא תועבה לפני הקב"ה, אולם, ענין זה לא מוזכר בשו"ע ובשאר הפוסקים המובהקים, ולכן אם יש בכך הפסד כלכלי משמעותי, אני לא יודע עד כמה צריך להזהר בזה, וכל אחד יעשה כפי הרגשתו.

מקורות:

א. על מכירת צרכי עבודה זרה לגוי ראה שולחן ערוך יו"ד סי' קנא סעי' א. בנוגע לשאר צרכי חגותיהם לא הייתי מתיר באופן גורף כל כך, שכן אסור לישא וליתן עם עובדי אלילים שלושה ימים קודם חגותיהם אפילו בעניני מאכל ומשקה כדי שלא ישתמשו עם זה בחג כמבואר בשולחן ערוך שם סי' קמח. וכל שכן כאשר מדובר בדברים שנוגעים לאופן קיום שמחתם. אלא ששם בסעי' יב נאמר, שכיון שאינם בקיאים היום בעבודה זרה כל כך יש להקל. אולם, ידוע שלענין נוצרים בזמנינו דעת רבים מהפוסקים שעבודתם נחשבת עבודה זרה ממש, וכן כתב בס' חכמת אדם. כמו כן כתב הרמ"א שם, שירא שמים יזהר גם בזמנינו שלא לישא וליתן איתם ושלא לספק להם את צרכי שמחתם.

ב. בשולחן ערוך שם סי' קנא סעי' א מבואר, שלא אסרו את מכירת הדברים האלו אלא לאדם פרטי שחוששים שישתמש בהם לעבודה זרה, אולם, לצורך מסחר מותר, כיון שאין אנו מצווים על "לפני דלפני עיור", וכיון שכאן גם היהודי שקונה מוצרים אלו מן הסתם לא מוכרם לאנשים פרטיים אלא לחנויות בארץ מגוריו, נמצא שאין כאן אפילו איסור מסייע לאיסור לפני עיור. כמו כן, גם אם אותו יהודי מוכר זאת לאנשים פרטים נראה שאין צריך להחמיר בכך כשיש בדבר הפסד ממון, ובטעם הדבר ראה כאן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא הבנתי בשורה הראשונה אמרתם שאסור למכור את התמונות של מריה ושל ישו
    ושורה השניה רשמתם שמותר לספק לו את הסחורות האלו (אני הפרט יותר פרטים שאולי לא פירטתי למעלה )
    הרי ברגע שאני עוזר לו למצוא סחורות כאלו להוריד לו מחרים של סחורת כאלו אני עוזר לו
    למכור בעולם את כל התמונות האלו לכל המדינות של הגוים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל