לתרומות לחץ כאן

אם טיפול בילד במכון להתפתחות הילד נחשב כמחלה לעניין העדר מעבודה

אני עובדת במשרה מלאה 5 ימים בשבוע דרך עיריית ירושלים.
לקחתי את בני באמצע היום להתפתחות הילד לטיפול ואח"כ הוא חזר איתי הביתה ונשאר בבית ולא הלך ללימודים וכמובן אני לא הלכתי באותו יום לעבודה.
האם מותר לי לקבל לצורך כך אשור מחלת ילד לצורך העבודה או שאני צריכה לקחת יום חופש על חשבוני הפרטי ולא על חשבון העבודה.

אשמח אם תוכלו לענות לי בהקדם האפשרי. בתודה.

תשובה:

שלום רב,

נראה לי שטיפול כזה אינו מוגדר כמחלה ולא ניתן לדווח על ימי מחלה. אבל, עדיף לברר אצל עו"ד מומחה בדיני עבודה. ההלכה בעניין זה תהיה שווה לחוק.

מקורות:

בחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) אין התייחסות להגדרה של מחלה, אבל בחוק דמי מחלה ההגדרה היא "אי כשרו הזמני או הקבוע של העובד לבצע עבודתו, הנובע, על פי ממצאים רפואיים, ממצב בריאות לקוי". נראה לי שהתפתחות הילד אינה נכנסת להגדרה זו.

דין מנהג המדינה מבואר בשו"ע חו"מ סי' שלא. דעת הגר"מ שפרן שליט"א שהמנהג קובע גם כאשר אין אומדן דעת שהתכוונו לעבוד על דעת כן, עיין עלון המשפט גליון 33 עמוד ד. כל שכן בעיריית ירושלים שפשוט שכל המתעסק איתה הרי זה על דעת חוקי המדינה גם בדברים שדין תורה שונה מחוקי המדינה, וכמו שכתב התומים בסי' קד סק"ג לעניין הלווה מגוי שתנאי ההלוואה הם כפי חוקי המדינה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני לא רואה שום דבר מלשון החוק שמצביע על הפרשנות הזו. מכל מקום ראיתי בכל האתרים של דיני עבודה ושל זכויות הילד שזה נחשב למחלה. אמנם הם לא גיבו את זה בפסק דין אבל נקטו זאת כדבר פשוט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל