לתרומות לחץ כאן

השתתפות בארגון עובדים

שלום, בענין השתתפות בועד העובדים אני עובד במקום עבודה גדול מאד, לאחרונה החלה התארגנות של כמה מהעובדים להתאגדות דרך ארגון עובדים. פנו אלי להצטרף ולחתום על הצטרפות [יש צורך להחתים שליש מעובדי החברה על מנת שיהיה ארגון יציג] רציתי לדעת מהי דעת תורה בעניין, האם מותר או לא לחתום או שכלל אין עמדה תורנית חד משמעית בנידון. תודה

תשובה:

שלום רב.

אין כל איסור בהתארגנות באירגון עובדים. מדוע שנמנע מעובדים להתארגן ולבוא עם דרישות כאלו או אחרים למעביד, ירצה יאמץ את הדרישות ירצה לא יאמץ אותן, וגם אם העובדים יחליטו לפתוח בשביתה, ביד המעביד להחליט אם הוא מקבל את דרישתם או לא, או לחילופין לנכות משכרם בגין השביתה, אין כאן דבר הנעשה בעל כורם של בעלי החברה.

יתכן שיהיו פעולות מצד אירגון העובדים שלא יעלו בקנה אחד עם ההלכה, אבל באופן כללי זה לא צריך להיות דווקא כך, בודאי שניתן להתארגן ולפעול דווקא בדברים שההלכה מאפשרת לעשות.

מקורות:

ראה שו"ת אגרות משה חו"מ ח"א סי' נח

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה נובעת גם מכך שכיון שסוכם עם המעסיק על תנאים מסויימים, וכעת באם לדרוש מו״מ על תנאים חדשים ולקבל יותר. יש בזה מעין הפרת החוזה או הסיכום שהיה עם המעסיק ולכן אולי זה נוגע לדיני הפרת חוזה או חשש גזל וכיו״ב. האם לדברי הרב כלל אין חשש?

  2. קשה לי לרדת לעומקם של דברים בלא לדעת את הפרטים, אבל באופן כללי אוכל לומר, אמת המעסיק חייב רק את מה שהוא התחייב ולא יותר. אבל מדוע שהעובד לא יאמר, נכון, עד כה הסכמתי לתנאים אלו עכשיו אני רוצה תנאים אחרים, ירצה המעסיק יקבל את התנאים החדשים ירצה לא יקבל, אף אחד לא מכריח אותו לקבל, אם העובד ישבות, הוא יכול להביא עובדים חדשים. אני מבין שהדבר מורכב, אבל זו לא סיבה לעצור את העובד מלבקש תנאים אחרים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל