לתרומות לחץ כאן

גודל הסוכה? שיעורו?

שלום רב !
לא השבתם לשאלות שלי בעבר ומקווה שהפעם כן בשל הדחיפות.

1.בענין גודל הסוכה גר בבנין על עמודים והאם ואיך מותר עפ"י ההלכה ולא לשיטת המחמירים .עסקינן בסוכה כשרה מאה אחוזים  לכל הדיעות אילו היתה מצויה כולה תחת כיפת השמיים .השאלה מה קורה כאשר סוכה כזו חלקה מצוי בתוך מתוך למבנה .
פעם למדתי ושכחתי , שהתשובה הינה מהו השעור היחסי של הסוכה שנמצא מתחת לבנין ועפ"י השעור נפסקת הלכה . בבקשה עזרו לי ואם יש חומרות והקלות מבקש ללכת  עפ"י הרמב"ם .

2.בחוק ישיבה המתפלל עם הנץ.מופיע לבית כנסת לסליחות בשעה שלוש לפנות בוקר וחמש דקות לפני  לפני תפילת שחרית של אותו ציבור (0530) בחור הישיבה עוזב את בית הכנסת ולא מתפלל שם .מבלי להכנס למתפלל עם הנץ לעומת לאחר עלות השחר בידוע ששניהם יוצאים . השאלה האם זו הנהגה טובה לנהוג כפי שהבחור ישיבה נוהג ובעיני יש כאן זילותא בריש גלי ויש אבק של " מראית העין " שמא הציבור לא ראוי שאתפלל עמם ואולי " מיחזי כיוהרא " . האם לא היה עדיף שלא להופיע בבית כנסת כזה בתנאים הנ"ל והיה רצוי עפי ההנהגה היהודית שיאמר סליחות במקום אחר .
בברכת שנה טובה חתימה טוב וחג שמח .

תשובה:

א. מדבריך עולה כאילו יש לנו ענין שלא לענות לך. חס וחלילה! יתכן שבעקבות העומס השאלה נשכחה, ועל כך אנו מתנצלים! אבל חשוב גם לבדוק את עצמך, א. אם המייל שאתה מכניס אינו שגוי, במקרה כזה, לא נשלח לך קישור לתשובה. יתרה מזו, אם התשובה נרשמה ע"י כ"פרטי" לא תוכל לראות את התשובה כלל, בגלל שבמקרה כזה, תוכן התשובה נשלח למייל, ולא מתפרסם כלום. ואם המייל שגוי לא ניתן לראות את התשובה. ב. ידוע לנו גם מקרים של אנשים שאמרו שלא קיבלו תשובה, ואח"כ התברר כי זה נכנס להם ל"ספאם" וכד'.

ב. לכל הדעות צריך שיעור של 7 על 7 טפחים שיהיה מחוץ לבנין. וכמובן רק החלק הזה הוא כשר לסוכה. צריך להקפיד גם כן שלפחות חלק מהשולחן יהיה בתוך השיעור האמור, שאם לא כן, לא קיים מצוות סוכה משום שתיקנו חכמים שלא יהיה מצב שהוא בסוכה ושולחנו בתוך הבית שמא ימשך אחר השולחן, ונמצא שלא אכל בסוכה. ולאחר שחז"ל קבעו כן, יש להפקיד על כך גם אם אין לו כל ספק שהוא לא ימשך אחר שולחנו. (שו"ע או"ח סי' תרלד סעי' ד').

ג. קשה לי לקבוע דעה בלי להכיר את הבחור, את הציבור וכד', באופן כללי ודאי שיש לדון כל אדם לכף זכות!

הרבה הצלחה ידידי!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל