לתרומות לחץ כאן

סנדק גרוש

היי , לקראת לידה של בנינו השלישי ולאחר שאבי וחמי היו סנדקים בשני הילדים הראשונים . האם ניתן לתת לגיסי שהינו גרוש בן 41 ללא ילדים לתת להיות הסנדק ? הרי ידוע שראוי שהסנדק יהיה איש גדול עם מעלות טובות .

תשובה:

שלום רב.

אף שלכתחילה יש לחזר אחר סנדק צדיק, אך אם קרוב המשפחה הוא ירא שמים ושומר תורה ומצוות וזה יכבד אותו למנותו כסנדק, אפשר לתת לו, ובפרט אם זה יכבד אותו ויוסיף לו הרגשה טובה.

בהצלחה

מקורות:

ברמ"א ביו"ד סימן רס"ד סעיף א' מבואר בשם האו"ז ומהרי"ל שיש להדר שהסנדק יהיה צדיק גדול. וטעם הדבר מבואר בלבוש שזהו מפני שהצדיק מכווין כוונות קדושות וגורמים על ידי כן שהילד יהיה כמותם, אמנם הרקנטי מבאר שזהו מפני שאליהו הנביא בא לברית ויושב על הכסא לכן צריך שיהא הסנדק צדיק כדי שאליהו יתרצה לבא,
ולכן מטעמים אילו צריך להמנע ולא לתת סנדקאות לאדם רשע, עוד יש לתת טעם לפי הדעות שסוברים שאין לתת לקטן להיות סנדק מפני שמבואר במהרי"ל שהסנדק נחשב כאילו שהוא מקטיר קטורת, וזה לא מתאים שקטן יקטיר קטורת, ואם אמרו על קטן צדיק שאין ראוי שיקטיר קטורת ק"ו שאדם רשע כל כך אין ראוי כלל שיקטיר קטורת ויש להמנע ולא לתת לו להיות סנדק. וראה עוד כאן כיצד אפשר לנהוג במקרים שההכרח לתת לאדם שאינו שומר תו"מ.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. וכי אם הוא גרוש הוא בחזקת רשע?
    וכי כל אדם נשוי הוא בחזקת צדיק?
    יתכן גרוש, ועומד בניסיונות והוא צדיק גמור.
    וכבר אמרו על שלשה הקב"ה בוכה, על רווק הדר בכרך ואינו חוטא( וקל וחומר לגרוש)
    ויתכן נשוי שהוא להיפך, שאינו יודע עמידה בניסיון מהי.
    הכל לפי מידת יראת חטא של האדם.

  2. לא היתה התייחסות בתשובה להיותו גרוש, אלא לעצם רוח הדברים, האם לקחת יהודי פשוט כדי לשמח אותו, או להזמין רב תלמיד חכם. גרוש כאן לא בא לבטא את מעלותיו הרוחניות אלא את הצורך לשמח אותו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל