מה הדין אם טוען בעל המזגן שבעל הסוכה לא מחה בו, ובעל הסוכה טוען שלא העלה בדעתו שהמזגן יפריע לו, ורק לקראת סוכות הוא שם ליבו להפרעה, האם טענתו טענה?
לכאורה בעל הסוכה צודק, שלא ניתן לטעון שלא מחה אלא אם כן הרגיש בנזק. עיין סמ"ע סי' קנה ס"ק עז. אבל כמובן שתלוי לפי הנסיבות, יש מקרים שאדם יטען שלא הבחין בנזק ובית הדין לא יוכל להאמין לו, כיון שכל אדם סביר היה מבחין מיד.
מה הדין אם טוען בעל המזגן שבעל הסוכה לא מחה בו, ובעל הסוכה טוען שלא העלה בדעתו שהמזגן יפריע לו, ורק לקראת סוכות הוא שם ליבו להפרעה, האם טענתו טענה?
לכאורה בעל הסוכה צודק, שלא ניתן לטעון שלא מחה אלא אם כן הרגיש בנזק. עיין סמ"ע סי' קנה ס"ק עז. אבל כמובן שתלוי לפי הנסיבות, יש מקרים שאדם יטען שלא הבחין בנזק ובית הדין לא יוכל להאמין לו, כיון שכל אדם סביר היה מבחין מיד.
השאר תגובה