לתרומות לחץ כאן

סיכום וביאורי המנהגים שבפרקין

מקום שנהגו

הטעם

הערות

שלא לעשות מלאכה בע"פ

לב"ה מנה"ח ולב"ש אף בלילה

לרש"י שיהא פנוי וע"ע תוס' ובנו"כ והובא לעיל בטבלא לדף נה:

ולרי"ה בגליל אסור מדינא ולא מהני התרת נדרים [תלמיד רשב"א] או כשעקר למקום שעושין ואין דעתו לחזור לא הותר. ר' יהונתן

שלא למכור בהמה דקה לגוי

אטו בהמה גסה שאסורה מגזרת שכירות ונסיוני

ולרי"ה מותר בשבורה [אפי' בגסה] ולב"ב בסוס

שלא לאכול צלי בלילי פסחים

אפי' עופות ואפי' בשלו ואח"כ צלאו

דנראה כאוכל קדשים בחוץ

שה או גדי מקולס אסור בכל מקום וכן אסור לומר בשר זה לפסח [לרש"י בכל בשר שמא הקדישו לדמיו ולתוס' רק בשה וגדי שיחשבו שהקדישו מחיים] ובדיעבד אם אמר כן למג"א אסור [בשה וגדי] ולמ"ב תס"ט א' מותר

[שלא] להדליק נר בליל יוכ"פ

שלא יבוא לידי תה"מ [לכ' זה אף כשאשתו נדה משום ל"פ]

ובמקום שאין מתייחדין חייב.וכשחל בשבת לרשב"א מדליק ולחכמים לא

שלא לעשות מלאכה בט"ב

שלא יסיח דעת מן האבלות

ות"ח בטלין בכל מקום ומחל' ת"ק ורשב"ג אי שאר אדם רשאי להחמיר

 

הארות והערות יתקבלו בשמחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל