לתרומות לחץ כאן

ראה מת מנשקו בחלום

שלום כבוד הרב.
לפני שנתיים סבא שלי נפטר יום אחרי זה חלמתי שהוא מנשק לי את הראש ופתאום נעלם, יש הסבר לחלום? תודה

תשובה:

שלום רב.

הרואה אחד מקרובי משפחתו שנפטר בא בחלומו, סימן הדבר שיהיה לו בקרוב דבר משמח, ואם המת נישק אותו סימן הדבר שיעשיר הרבה בעזרת ה'.

בהצלחה רבה.

מקורות:

ספר משנת החלומות בשם ר' האי גאון

הצטרף לדיון

84 תגובות

  1. זה אומר שאת מתגעגעת לבעלך ויש לך זכרונות יפים וזה טבעי, אבל אין משמעות אמיתית לעצם החלום. הקשר עם הנפטר הוא יותר כרגע במובן הרוחני, כל מעשה טוב שאת עושה לעילוי נשמתו מקשר אותך אליו ומעלה את נשמתו. שיהיו בשורות טובות ותמיד שמחה.

  2. חלמתי על איש שנפטר. לא קשור אליי אישית.היה איש מוכר כאומן ובמאי ונפטר לפני כחודש.מותו כאב לי מאוד ובשבת שאחרי פטירתו קראתי 70 פרקי תהילים לעלוי נשמתו. אמש חלמתי שהוא בא ומנשק אותי. האם יש פירוש?

  3. היי חלמתי על סבא שלי שנפטר למעלה מעשרים שנה. הוא היה שמח, וחיבק ונישק אותי. שמחה מילאה אותי בחלום. החיבוק היה חם ואוהב. ואני מגלה שנולדה לי דודה ממנו, והייתי הכי מאושרת ואמרתי שהיא באה במקום שלושת הדודות שנפטרו. שהן הבנות שלו. הרגשתי טוב מאד. סבא לא היה מגולח הוא היה עם זיפים, ובגדים פשוטים. מה מסמל החלום?

  4. היי חלמתי על אמא של בן הזוג שלי לשעבר (היא נפטרה מסרטן שנלחמה בו 10 שנים) שהיא באה לבעלה למקום עבודתו בחלום (בחלום זו לא רותה עבודה) עם זר פרחים ושרה לו לכבוד יום ההולדת (שבמציאות זה לא התאריך שלו) היא באה לתת לו נשיקה והוא קצת דחה אותה כי לא רצה שהבת זוג הנוכחית שלו תדע ואז הוא אפשר לה והם שרו ביחד והוא מחא כפיים…
    מעניין אותי לדעת מה זה אומר לא הכרתי את אמא שלו אבל שמעתי עליה המון.

  5. המשמעות היחידה היא שאם רוצים לעשות משהו לעילוי נשמתה זה רק מצוה או צדקה או לימוד תורה או זיכוי הרבים, כל השאר חסר משמעות…

  6. סבא שלי נפטר לפני כחודשיים, ביום השלושים שלו חלמתי שהוא בא ומחבק ומנשק את דודה שלי, דוד שלי ואותי. לפני כמה ימים חלמתי אותו שוב הוא חיבק אותי ואמר לי שיש לי עוד חמישה ימים לחיות, מה זה אומר?

  7. זה אומר שהוא שמח למעלה במצוות שאתם עושים לעילוי נשמתו, המשיכו! החלק הפחות מוצלח זה סתם שטויות ואין מה לחשוב על זה. חז"ל אמרו אין חלום בלי דברים בטלים.

  8. חלמתי שאבא שלי ז"ל התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע ושאל מתי יראה אותי?

    ומיד לאחר מכן חלמתי על מוסלמי שעבד אצלינו במסעדה ושאל אותי מתי נפגשים? (ראיתי אותו אולי פעמיים במציאות, הוא כל הזמן אמר לבעלי שהחלום שלו להיות יהודי) הוא כבר מזמן לא עובד אצלינו הוא כמובן חי.

  9. אבא מתגעגע הכוונה שרק את יכולה לעשות טוב לעילוי נשמתו, הוא עצמו כבר לא יכול להועיל לעצמו! כל חיזוק במצוות שלך מועיל לו ועושה לו נחת רוח, וזה החיבור האמיתי בין הנשמות שלכם! החלום השני שטויות.

  10. שלום, בת דוד שלי שנפטרה לפני שנתיים באה אלי בחלום והניחה על השולחן מתנה סגורה עטופה בלבן.
    היא ביקשה לבדוק את היד שלי ואמרה שאם היד כחולה אז אלך לקבר. פתחתי את היד והיא היתה ירוקה. הרמתי את הראש והאישה נעלמה. אשמח לשמוע מה אומר החלום. תודה.

  11. החלום אומר שהיא רוצה שתמלאי עבורה את המעטפה, הנפטרים לא יכולים לעזור לעצמם, ורק מצוות ומעשים טובים שלנו מועילים להם, מעבר לכך אין כל משמעות.

  12. שלום וברכה
    אבא שלי נפטר לפני 4 שנים..
    לפני יומיים חלמתי שהיינו בשערי צדק עם אמא שלי ופתאום הוא הסתובב אליי ואמר לי שהוא אוהב אותי ואמרתי לו שגם אני והתעוררתי.. אמרו לי שזה סימן טוב שהולכת להגיע ישועה..
    זה נכון?

  13. שלום רב.
    אבי נפטר בחודש אדר שנה שעברה.
    אני מצאתי אותו. וכל הסמן ביקשתי לחלום מאז שהוא במצב טוב למעלה. לפני כמה חודשים . חלמתי חלום מוזר שביכולתי מיד. אבל בשניות האחרונות שלו בא אבא שלי ז"ל ונכנס אלינו הביתה.הוא נראה שמח מאד מאד ולכבוש יפה ושמנמן עם כיפה יפה כמו שזכרתי אותו שהיינו קטנים.ונתן לנו מתנה יפה והיתה אווירה טובה כמו חגיגה והוא ישב איתנו.ואז התעוררתי.תודה

  14. אינני יודע אם זה חלום אמיתי או לא, מה שברור שאם רוצים לסייע משהו לאבא ולהיות קשורים איתו זה רק על יד מצוות ומעשים טובים וחיזוקים לעילוי נשמתו.

  15. שלום,
    סבתא של אבא שלי נפטרה לפני פחות משנה, היא באה אליי בחלום ישבתי עם אחי ברכב הוא נהג ואני ישבתי לידו היא שאלה לשלומי נישקה אותי בראש ולאחר מכן ראיתי נחשים יוצאים מחלקים שונים ברכב צעקתי לאחי שיפתח את הדלת כי אני רוצה לצאת היא בינתיים נעלמה ולאחר מכן התעוררתי.
    רק רוצה לציין שראיתי את פניה בחלום .
    תודה.

  16. העלי נפטר לפני 7 חודשים ביתי ללמה שהוא שלח מייל ובו כתב שהוא מתגעגע אלי ואוהב אותי.מה פרוש החלום הנ"ל

    חלום שני שאני והבת שלי בסלון ורואים אור בפריסת אדום (יש לי תאור אדומה)
    לפתע ביתי פותחת מרפסת רואה את בעלי עם הגב אלינו בוכה ממש ומבקש תעזרו לי.
    ויש לו שיער ארוך מאד..ביתי אומרת לו מה זה השיער אתה צריך להסתפר ..המבט שלו הפנים אדומות והוא בוכה בצורה מפחידה ים דמעות

    יש לציין שאני עשיתי למענו תיקון הכיפורים ספרים בעובדה ואף תרמתי
    מה זה אני בלחץ
    ורק הבת שלי חולמת.

  17. אין מה להיות בלחץ, רק לדאוג שיהיה מי שיגיד כל יום שלוש פעם בבית הכנסת קדיש לעילוי נשמתו, ושיהיה מי שילמד משניות לעילוי נשמתו, אם אין במשפחה אז בתשלום! וגם לעשות איזה חיזוק במצוות. בשורות טובות.

  18. בעלי נפטר לפני חודש וחצי, חלמתי אותו שהוא עם אשה אחרת וכשראיתי אותו דפקתי את הראש בקיר והוא בא וחיבק אותי חזק, כשנכנסנו למיטה אותה אשה נשכבה לצידו השני ושאלתי אותו מה זה? הוא אמר לי אל תתייחסי אליה וחיבק אותי.

  19. שלום
    אחותי ז"ל שנפטרה באה בחלום.
    עמדה מאחורי דלת של אחד החדרים, כבדת משקל (שלא הייתה בחייה) בוכה ומחזיקה משהו שנראה כמו בייגלה.
    אמרתי לה – בואי אני לוקחת אותך למסעדה.
    לא זכור לי אם אכלנו יחד במסעדה אבל היא אכלה מהצלחת.
    פתאום הצלחת הייתה ריקה והייתה לי תחושה שאולי אני אכלתי את הכל.
    אז ביקשנו מהמלצר עוד אורז.
    הגיעה עוד צלחת והיא אמרה שהיא לא רוצה. הרוטב של האורז היה חריף אז טעמתי קצת ואמרתי שאני לא רוצה

  20. תמיד חלום כזה מלמד אותנו שרק אנחנו יכולים לסייע לנפטרים, והם אינם יכולים לסייע לעצמם, כל התחזקות במצוה שנעשה לעילוי נשמתם, או אפילו אמירת תהילים וכדומה, גורמת להם עונג ותועלת שלא ניתן לשער. בהצלחה

  21. חלמתי על אבא שלי ז"ל שחוזר מבית כנסת עם דמויות מאחוריו לא דומות לבני אדם.
    והוא עם תפילין של יד ואומר לא לקרוא תהילים אחרי שעה 19 בערב זה עושה שבץ מוחי.
    מה זה אומר

  22. שלום כבוד הרב חלמתי את בעלי ז"ל בא בחלום ואומר שהוא מתגעגע ונישק אותי ואז בא גל גדול של מים ושנינו התכופפנו ,

  23. אכן, הקשר בין בני זוג אינו ניתק, תעשי דברים טובים לעילוי נשמתו וזו הנשיקה הטובה ביותר שאת יכולה לתת לו! חיזוק במצוות, זיכוי הרבים, אמירת תהילים, בעולם העליון מעניין אותו רק קיום מצוות ודברים רוחניים. מן השמים תנוחמי.

  24. מגיב לגוף התשובה המקורית:
    מעניין ש"ספר משנת החלומות" פותרו לטוב, לעומת מטה-משה (הובא בכה"ח רפח,סא) שמביא את דעת האומרים שמי שראה בחלום שמת מנשקו – יתענה על זה תענית חלום, אפילו בשבת!

  25. שלום רב,
    חלמתי חלום עם סבתא שלי היא ישבה בכורסא אצל אמא שלי בבית, בספה של השתיים ואני ישבתי מולה על השולחן התחבקנו והתנשקנו (אני זוכרת ממש שהיא נישקה אותי הרבה) אני זוכרת שידברנו-לא הכל, סבא שלי נפטר לפני כחודשים שאלתי אותה פגשת את סבא שהוא בא ואז היא אמרה לי שני אחים הגיעו לפני, היא נתנה לי 3 שטרות (אני זוכרת כסף לא ישראלי יורו) לא הסכמתי אמרתי לה מה פתאום באת אליי ואני לא אקח ממך כסף, ורק אחר כל לקחתי ושמתי בכיס האחורי.

  26. ה מזכיר לנו שתמיד סבתא היתה מעניקה לנו, ועכשיו הגיע הזמן שנעניק אנחנו לה… כל חיזוק במצוות שהצאצאים עושים, כל לימוד משניות [בנים] או אמירת תהילים [גם בנות] או נתינת צדקה לעילוי נשמתה, גורם לה עונג ועליית נשמה!

  27. שלום
    חלמתי את אבי מחייך אלי ומחבק
    ובחלום יום אחרי חולמת שאבי ז"ל לוקח צלחות של אוכל מבית סבתא שלי ויוצא ואמרתי לו על כך טוב מאוד בחלום.
    איך ניתן לפרש זאת

  28. ראיתי פעמיים חלום באותו נושא שאני נוטלת ידיים. פעם אחת מדובר בנטילה של הבוקר לאחר הקימה ופעם שניה חלמתי שנוטלת לאחר שרותים. מה זה אומר? אשמח לקבל תשובה מהירה . תודה .

  29. בעלי נפטר בדיוק עוד חודש יהיה 3 שנים לא התגברתי עדיין על אובדן שלו!; חלמתי לקראת בוקר שהגיע מהאולם שעבד לפני המחלה שלו ושכב במיטה התחלנו להתנשק ולהתגפף( מחילה) ופשוט הכל היה מוחשי מאד כאילו באמת שכבתי לידו ואמרתי לו שאני מאד אוהבת אותו ואז התעוררתי חצי ערה התחלתי לחפש אותו במיטה איזה אכזבה שהבנתי שזה היה רק חלום ואז פרצתי בבכי מר !! בבקשה מה זה אומר החלום

  30. קראתי על הצער שלך, החלום אומר שאת פשוט עוד מתגעגעת וזה מובן מאוד וטבעי. הדרך להגיע להרפייה ולשלמות, היא ראשית לזכור שאמנם לנו האובדן הוא גדול, אבל הוא טוב לו שם למעלה יותר, שם זה העולם האמיתי ותענוג הנשמות, וכשהוא שם הוא מבין שכאן הכל רק כאילו… דבר נוסף, הוא להמשיך ולהועיל לנשמתו, עשי דברים טובים לזכרו, אם זה אמירת תהילים או חיזוק באיזו מצוה, כל דבר כזה מועיל לנשמתו ובודאי יכיר לך טובה על כך. שתדעי רק טוב!

  31. שלום אמא שלי נפטרה לפני חודש חלמתי עליה אתמול בשבת בבוקר שאני אומרת למשפחה שלי שאמא חזרה אלינו ואז חלמתי שהיא יושבת בחצר על כסא ליד העץ שלנו והיא אומרת לי תביאי לי חיבוק וחיבקתי אותה וישבתי עליה מה זה אומר?

  32. ניתן לשלוח. אנחנו לא נביאים, רק מנסים, אבל אין מישהו אחר שמבין יותר טוב… יש רק מי שלא מודה בזה.. וככלל, רוב החלומות הבל…

  33. הבן של בחברה שלי נרצח לפני חודש היינו מאוד קרובים הוא בא אליי בחלום כשהוא ביחד עם הרוצח שלו שהם קרובי משפחה והיה שמח נשק אותי ואמר לי שהכל בסדר איתו בחלום אנחנו מתחבקים המון בחלום הוא היה מאוד מאושר וכל הרגע אמר שבכל בסדר איתו מה זה אומר אשמח לתשובה

  34. החלום הזה מספר לנו שהקונפליקט בלב קשה מאוד, מתערבב כאן משפחה עם רצח שהוא הדבר הכי שפל והכי נורא, והלב לא יכול להכיל את הדבר הזה, וכיון שבלב היינו רוצים ששני ההפכים האלו יסתדרו, אז בחלום הם מסתדרים, במציאות נראה לי שקצת פחות… לא תמיד כל דבר מסתדר לנו… מה שברור זה שכאשר חיים צעירים נגדעים, לפני שאדם הספיק למלא את נפשו בתורה ובמצוות, כדאי לעשות לעילוי נשמתו, לדאוג שיגידו קדיש כל השנה, שילמדו משניות, שיתחזקו במצוות. בשורות טובות.

  35. שלום חלמתי את אמא שלי וגיסי ז"ל בחלום היה בית שתי קומות שאני לא מכיר גיסי שכב במיטה ואיך שנכנסתי הוא תפס אותי ברגל חזק ואמר לי בוא איתי אמרתי לו לא וברחתי ממנו עליתי לקומה השנייה וראיתי את אמא היא אמרה שהיא שמעה מה היה למטה היא חיבקה אותי ונישקה אותי. מה אומר החלום ?

  36. חלמתי חלום שמאוד זעזע אותי וקמתי ממנו נסערת. חלמתי שנראה לי אני בפריז , לא זוכרת עוד מי היה איתי וכאילו אני עם אבא שלי ז"ל שנפטר ביוני האחרון והוא בעצם מאושפז ואנחנו עוברים על רכבת כזו נראה אבל משהו מוזר כזה כי כאילו זה בית חולים ואני מסתכלת לצד ורואה בעצם את אבא שלי כולו גמור כזה כמו גופה אבל המצב שלו כמו סוג של חיה פצועה והוא שוכב בתנוחה מוזרה ואני מסתכלת ובוכה ממש ורואים שכאילו אחים מגלחים לו את כל השיער גוף והוא עירום ויחד עם זה יוצא עור של פסוריאזיס (מחלת עור שהייתה לאבי ז"ל) אבל בכמויות והעור מודלק וורוד כזה וכאילו הוא ממש גופה שלא מגיבה והוא נראה כמו אבא שלי,כן? ואז אני בוכה חזק ומסובבת את הראש לאבא שלי ששוכב על המיטה של בית חולים עם חלוק של בית חולים כמו שהיה כשהיה בחיים אבל אני יודעת שהוא גוסס ואני יודעת שהוא קרוב למות ואני בוכה לו בטירוף ואומרת לו תראה אותו , תראה אותו הוא גמור,הוא גמוררררר ואני אומרת לו תגיד לי שאתה אוהב אותי (סוג של בוכה וצועקת לו) וכאילו בתוך תוכי אני מסתכלת עליו והוא כל כך עצוב וגם אני כי אני יודעת שהוא עומד למות וכאילו הוא יודע שזה הסוף שלו (כאילו הרגיש שהוא צופה על אבא שלו ולא על עצמו) וזה עוד יותר כואב לי כי בתוכי אני יודעת את הפחד שלו ואני בוכה והוא מנסה להרגיע אותי והוא נותן לי יד ונתתי לו יד וקמתי בבום עם ההרגשה של היד בכף יד שלי ופחדתי לפקוח עיניים כי כאילו הרגשתי שהוא לידי אבל התעוררתי נסערת בגלל שתמיד אומרים שאסור לתת יד לנפטר בחלום,
    אשמח לעזרה, אני ממש מעורערת!

  37. קראתי בצער את הזעזוע שבו את נתונה, אבל אין צורך להתייחס לזה כלל, טבעי מאוד מאוד שחולמים על אדם שנפטר לאחרונה, הרי חושבים עליו הרבה, כל התקופה של לפני המוות ועצם התרחשותו זה משהו שלא כל כך מהר חולף מהתודעה, וכיון שמהרהרים בכך ביום זה בא באופן פרוע בלילה. מה שכן, בלי כל קשר לחלום יש לעשות הרבה לעילוי נשמתו, להקפיד שיהיה מי שיגיד קדיש בכל תפילות היום בבית הכנסת, שילמדו משניות, והתחזק במצוות לעילוי נשמתו, כל זה מועיל לו מאוד. בשורות טובות.

  38. מסתבר שכוונתו היתה לבקש לימוד משניות ולא נשיקה כפשוטה, בבחינת ישקני מנשיקות פיהו. תלמד איזה פרק משניות לעילוי נשמתו.

  39. היי
    חלמתי על אמא שלי ז״ל
    עמדנו בחוץ ושאלתי אותה מה היא עושה פה ? היא אמרה לי שהיא באה לבקר . ושאלתי אותה איפה היא בדר״כ והיא אמרה שהיא בגן עדן ושטוב לה שם למרות שהיא מתגעגעת אלינו מאוד .
    האם זה אומר משהו?

  40. חלמתי על אבא שלי ז״ל שהגופה שלו נמצאת בבית ואז הוא קם לתחייה והוא מבקש ממני לעזור לו ללכת לשירותים ואז אני עוזרת לו ולאחר מכן קרובי משפחה שלי מלבישים אותו כדי להחזיר אותו בחזרה לקבר . מה זה אומר ?

  41. ככלל לחלומות יש משמעות מוגבלת מאוד… אבל בכל מקרה יש כאן רמז חשוב עבורנו, הרי כמו שיש פסולת לגוף יש גם פסולת לנפש, ואלו החטאים שאדם חטא כאן בעולם הזה והוא צריך לתקנם בעולם הבא, ויש דבר נפלא שעלינו לדעת, שאנחנו הצאצאים מאוד יכולים לעזור בענין זה, כאשר הצאצאים בעולם הזה מתחזקים במצוות, או עושים עוד זיכוי הרבים, עוד צדקה, עוד משניות לעילוי נשמתו, זה גןרם לו עונג ותיקון ועילוי נשמה גדול שהניח אחריו כל זה בעולם שלנו, הגרש"ז אויערבך היה אומר שגם ארבעים שנה אחי פטירת אביו עדיין הוא שולח לו מתנות לעולם הבא.. בנקודה הזו כדאי להתחזק ולזכור אותה היטב. תזכו למצוות רבות.

  42. היי אני גרה עם חבר שלי והמשפחה שלו בבית של הסבתא שלו זיכרונה לברכה שניפטרה ליפני פחות מחודש
    חלמתי שאני והבן זוג שלי ישנים והיא עומדת בפתח הדלת ניכנסת אלינו למיטה ונותן לי ולבן זוג שלי נשיקה באתי להסתובב אליה והיא נעלמה
    מזה אומר?
    אשמח לתגובה.ֶ

  43. אינני יודע, בדרך כלל אין משמעות לחלומות, אבל אני יודע ברור מה היא היתה רוצה ואומרת אילו היתה יכולה לבוא ולדבר איתנו! שם למעלה כבר יודעים היטב את האמת, ויודעים שקיום מצוות התורה זה הדבר הכי חשוב שיש והוא תכלית הקיום שלנו בעולם הזה. והתורה אוסרת על גבר ואשה לגור ולחיות יחד כבני זוג שלא במסגרת נישואין ותוך שמירת טהרת המשפחה. לכן, אם היא היתה יכולה היא היתה באה ומבקשת מכם, או שתנשאו ותשמרו דיני נידה וטהרת המשפחה, או בבקשה כל אחד לביתו. תקבלו החלטות ותעמדו בהם. בהצלחה רבה וחיים מאושרים ושמחים.

  44. לקראת השנה של אבי (היה נכה)חלמתי שאני בוכה ומתייפחת עם 2 ידיים על העיניים והוא מגיח אליי בהליכה עם גינס וטי שירט חלקה להפליא מחבק אותע חזק ומנשק אותי בראש. לאחר כשבוע ממש לקראת השנה שלו הופיע בחלום לבת משפחה היה בגינס וחולצה מכופתרת ועמד ליד דלת וביקש ממנה למסור לי לשחרר ושהכל בסדר והכל יהיה בסדר. מאז לא חלמתי עליו.במהלך השנה היו לי הרבה מסרים וחלומות היינו מאוד מאוד קרובים
    אשמח לפירוש

  45. טבעי שחולמים על ההורים כי חושבים עליהם ביום, כך שלא בטוח שיש משמעות לחלום, אבל הוא בודאי מזכיר לנו שבעולם הבא הנפטר זקוק לכל חיזוק שלנו בתורה ובמצוות, זה עושה לו עילוי נשמה, ואם צאצאיו קמבלין על עצמם משהו זה משמח אותו יותר מכל הון שבעולם, וכן אמירת תהילים לעילוי נשמתו או לימוד משניות על ידי גברים וכו', כל אלו מועילים לו מאוד.

  46. היי, אחי נהרג לפני 3 חודשים בקרב במוצב שבו הוא היה משרת
    חלמתי ממש כמה שניות לפני שהתעוררתי שהוא עומד עם הגב אלי ואני רואה חצי פנים שלו ואני מחבקת אותו חזק ואנחנו בוכים ממש בחלום ..ממש הרגשתי פיזית את החיבוק ואת הגוף שלו ..כמובן שבחלום אני יודעת שהוא נפטר ואני אומרת לו שאנחנו גאים בו
    אני בחלום מתחננת אליו שיגיד משהו שידבר ..ממש מתחננת שיתן מסר שאעביר לאמא שלי
    אז הוא אומר ממש בפה חנוק מבכי שהוא אוהב אותה
    אשמח לדעת מה פירוש החלום

  47. קראתי בכאב את חלומך. החלום הוא טבעי, חושבים הרבה על הנפטר ביום וזה בא לידי ביטוי בחלום הלילה. אחיך מסר נפשו למען הגנת עם ישראל ומת על קידוש ה' מחמת היותו יהודי המבקש לחיות חיים יהודיים בארץ ישראל. מקומו במקום עליון שאין לנו השגה בו כלל, ככל הרוגי מלכות שאין מי שיכול לעמוד במחיצתם. הרופא לשבורי לב הוא ירפא לכאבכם ולאובדנכם, ולא תדעו צער. בשורות טובות.

  48. שלום רב
    חלמתי על בת דוד שלי שנפטרה לפני 10 שנים שהיא יושבת בכסא גלגלים והעיניים שלה נראות כמו אחרי בכי והיא אומרת לי זה נורא והיום מה שקרה, ובראש שלי זה שקרה משהו לאחד הילדים שלי ואני גם בוכה ומנשקת אותה במצח. לא חשבתי עליה בימים האחרונים אבל כן חושבת כל הזמן על בעלי שנפטר לפני 3 שנים. אבל לפני חודש בערך הזכרנו שיש לה 10 שנים לפטירה. מה פירוש החלום?

  49. אינני יודע אם יש משמעות לחלום, אבל אם תוכלי לעשות משהו לעילוי נשמתה, יועיל לה מאוד, קצת תהילים אולי צדקה, בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל