לתרומות לחץ כאן

בצק שבסדקי עריבה – מה. ואו"ח תמ"ב

 

בצק

כזית או ב' חצאי זתים הניטלין ע"י חוט המחברן

חצי זית

שבסדקי עריבה כשעשאו לחזק

לל"ק א"צ לבער ולל"ב חייב

א"צ לבער בין בשולי הכלי בין בדפנותיו

אפי' יש ב' חצאי זתים שאין חוט מחברן

שבסדקי עריבה כשלא עשאו לחזק

צריך לבער

לר"ה ורי"ו לל"ק א"צ לבער ולל"ב צריך

ולאביי צריך לבער

שע"ג שפת העריבה כשעשאו לסתום נקב

דינו כמו עשוי לחזק ולאביי דינו כאינו עשוי לחזק

לר"ה ור' יוסף דינו כעשוי לחזק

ולאביי דינו כאינו עשוי לחזק כלל ולכו"ע צריך לבער

ולר"פ והגר"א תמ"ב סקי"א זהו רק כשיש ב' חצאי זיתים בב' מקומות והכלי מצרפן לכזית וע' מ"ב ל"ג

על הארץ

צריך לבער

א"צ לבער אבל אם י' ב' חצאי זתים שאין חוט מחברן צריך לבער שמא יצטרפו ע"י כיבוד לכזית

פירורי לחם על הארץ

צריך לבער אכן ע' שועה"ר ושפ"א בסוגיא ו: דלהסוברין דא"ע בב"י על פחות מכזית א"כ המוכרח דפירורין כזית נמי בטלי ורק בחתיכת פת עובר

א"צ לבער שגם ע"י כיבוד אין להן חשיבות מג"א ת"ס ב'. ולדעת הרמב"ן ועוד זהו רק במקום שעשוי לידרס דבטל להקרקע כמו בצק שבדופני הקדירה אבל בלא"ה חייב לבער אפי' חצי זית

 

 

הארות והערות יתקבלו בשמחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל