לתרומות לחץ כאן

משמעות נחש בחלום

שלום רב – כבוד הרב, הבן שלי בן 13.5 חלם חלום בשעה 10 בבוקר, שהוא משחק כדורעף במגרש ליד הבית, וחברים מזהירים אותו שיש נחש מאחוריו, ואז עמד במקום חמש שניות, ועשה שתי צעדים והנחש התקרב אליו, והוא בא לעשות עליו והבן רץ , והנחש תפס בפיו את האגודל הימני ולא היו לנחש שיניים, הבן תפס את הנחש מהראש, ורץ לכיוון הבית וזרק את הנחש מחוץ לבית וצעק נחש… נחש…. והגיע הביתה לאמא ואמר לי שנחש נשך אותו , וצריך ללכת לקופת חולים ואמא לא נבהלה ואמרה טוב, והלך לחדרו וחיפש חוט לקשור את האצבע ואז מצא סד והלביש על האצבע , והאם העירה אותו . בשורות טובות , על מה מעיד החלום? תשובה:

שלום רב.

כתוב בגמרא בברכות דף נז,ב שמי שרואה נחש בחלום, סימן הוא שפרנסתו מזומנת לו, ואם רואה את הנחש שנושך אותו (או מישהו אחר ממשפחתו) סימן הדבר שפרנסתו מוכפלת לו.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

102 תגובות

  1. שלום רב!
    חלמתי חלום שאני רואה נחש בבית וקוראת לבעלי מהר ואז בעלי תופס אותו ביד ואני צועקת לו שיזהר שלא יכיש אותו ץ בעלי מראה לי שהוא קשר את הנחש ואומר לי אין לך מה לדאוג ואז הנחש השתחרר מהקשירה והכיש את בעלי וקמתי .
    אשמח לתגובה לחלום מה אומר הנחש וזה שהכיש את בעלי.
    דרך הגב הנחש היה בצבע כחול רויאל עם נקודות ירוקות.
    תודה מראש

  2. חלמתי שאני הולך בנהר ומסביבי משני צצדדיי מלא נחשים מתים וחלקם חיים האם זה אומר שאני הולך לאבד את פרנסתי חס וחלילה כי כשחלמתי שנחחש הכיש אותי זכיתי לפרנסה כפולה יום למחרת כבוד הרב אשמח לתשובה !!!

  3. חלמתי על נחש והרבה פעמים חולח על נחשים אבל הפעם מישהו תפס אותי חזק מאחורה שאני לא יצליח לברוח ואפילו הקריב אותי לנחש ואני ניסיתי לבתחמק כמה פעמים עד שהצלחתי ומשם כבר אני לא זוכר מה זה אומר?

  4. זה אומר שיותר מידי רואים אינטרנט וטלוויזיה, זה מכניס לחרדות והורס את הנפש העדינה שלנו, יש להמנע לחלוטין ולחיות חיי טהרה.

  5. חלמתי פעמיים על נחש באותו לילה בחלמות נפרדים.
    חלום ראשון שמלא מלא נחשים מנסים להכיש אותי אבל יש מין זכוכית שקופה שחוסמת אותם אבל הם מלא שמנסים ממש להכיש אוצי ובם אכזריים.
    חלום שני שיש שני נחשים שאחד מהם הרג את השני.. ואחר כך הוא בא והכיש את אבא שלי ואחרי איזה 20 דק קראתי לעזרה וחבר אמר לי שהוא יכול לקבל דום לב ואז אחותי רצה לכיווני מהחדר שבו אבא שלי היה בוכה וצורחת ואז ישר התעוררתי כי פחדתי לגחות שהוא מת וכשחזרתי לחלום על החלום הזה הוא היה חי ויצא מהחדר בריא..
    אני לא יודע מה זה אומר אבל זה ממש מלחיץ אותי

  6. חלמתי שאני ישנה במיטה עם בעלי, ופתאום מרגישה משהו זז במיטה. מרימה את השמיכה ורואה נחש לבן. החלום היה ממש מוחשי וממש הרגשתי שזו מציאות ולא חלום .

  7. אין צורך להתייחס, החיים מלאי חרדות וזה בא לנו בחלום. האמת היא אבל שההורים הרבה פעמים מביאים נחשים הביתה והם מכישים את הילדים… אינטרנט, סרטים "תמימים" לנוער, ספרות לא ראויה וכו'… יש לדאוג שלא יהיו בבית נחשים.

  8. שבוע טוב, חלמתי לפני כמה ימים שבעלי פותח את תא המטען ויוצא משם נחש לבן ירוק גדול כמו נחש צעצוע אבל נראה אמיתי , הוא שם שקית נילון על הראש של הנחש, לקח אותו ליד הבית בגינה ושחרר אותו, מה המשמעות?

  9. חלמתי על נחש גדול, צבעו היה פסים בצהוב לבן. החלום התחיל כשהייתי בעבודה ונכנסתי לחדר ואמרו לי שאני צריך להיות עם הנחש בעבודה, אז לקחתי אותו בפחד והוא היה על כתפיי ובגלל הגודל שלו הייתי צריך גם להחזיק אותו עם שתי ידיי והתהלכתי בפחד, כי ראשו התקרב אל פניי מידי פעם, וכל פעם שזה קרה סובבתי את ראשי לצד שמאל , שם היה חלקו השני של הגופו. לפתע הרגשתי ליקוק על כף היד ממש כמו הרגשה של כלב שמלקק, סובבתי את ראשי לצד ימין, היכן שהיה ראשו של הנחש וראיתי אותו מלקק לי את היד , לאט לאט הפחד התחיל לרדת וראיתי שהוא נחמד, לאחר מכן הייתי צריך לסדר משהו אז הנחתי אותו על הקרקע ואז הוא ברח ממני ונכנס לחור בקרקע חיפשתי אחריו והפחד שוב חזר תוך כדי החיפוש ולא מצאתי אותו והתעוררתי.

    מה החלום אומר לי בעצם?

  10. חלמתי שאני בבית של חברה , וכשאני יוצאת החוצה אני רואה מתחת לארון אפור יחסית קטן מלא ביצים של נחשים , שבורות ושלמות , איך שאני באה להזהיר את החברה פתאום מאחת הביצים בוקע נחש , הוא היה נראה יחסית בוגר , הוא היה בגודל בינוני , צבעוני חוץ מהראש והזנב.
    כל מי שהיה שם (ופתאום היו שם מלא אנשים) התחיל לברוח , כולל אני , ואז קלטתי שאחיין שלי נשאר שם , אז רצתי לקחת אותו כדי שהנחש לא יפגע בו.
    ואז במשך כמה ימים אף אחד לא נכנס לבית הזה , ושמנו בו מצלמות אבטחה כדי לראות לאן הנחש הולך , והוא הסתובב בכל הבית…
    ואז טיילתי עם חברות שלי ביישוב כשפתאום אנחנו קולטות שהנחש מאחורינו , אז התחלנו לברוח , עד שכבר לא ראינו אותו , ואז התיישבנו על המדרכה לייד שיחים ואז קמתי ואמרתי לחברות שלי שזה ממש מסוכן כי הנחש יכול לבוא פתאום , איך שכולן קמו אנחנו שומעות פתאום ססססס ורואות את הנחש בדיוק איפה שישבנו , ישר התחלנו לברוח , אבל הוא השיג את אחת החברות והקיש אותה ביד , לקחתי מקל וניסיתי להרוג אותו , פגעתי לו בראש פעמיים אבל הוא לא מת מזה , לקחנו את החברה מהר לשכנה כדי שהיא תיקח אותה לבית חולים , והיא (השכנה) פתאום התחילה לשיר ולהיות אדישה , ואז אחרי שהזכרנו את החברה שם , אני רואה שוב את הנחש ליידי ולייד קבוצה של בנות , רק שפתאום הוא הפך לחיפושית שחורה קטנה , ואז קמתי

  11. קצת מוזר
    שזה חלום חיובי התשובות הם יהיה לך פרנסה עפ"י הגמרא וכו' ושזה שלילי אין להתייחס
    אני באמת לא מבינה!
    "מכלל הן נשמע לאו ומכלל לאו נשמע הן"
    לא יכול להיות רק משמעות אחת..

  12. בגדול אין צורך להתייחס לחלומות בזמנינו, כבר האריכו בזה גדולי הפוסקים, כיון שהיום אנחנו מצפים ברגשות וחדשות וצבעים וכו' וכל זה מתבטא בחלום הלילה בצורות מאוד חזקות, ובכלל יש ירידת הדורות, אבל כאשר החלום הוא טוב, למה לא… אולי בכל זאת..

  13. שלום ,
    חלמתי על נחש שנמצא בתוך כלוב , סגור.
    הייתי עם הדודים שלי על גשר מעל המים .
    לפתע הנחש ברח , והסתובב סביב בנאדם וניסה למחוץ למוות …
    בהרגשה שלי שזה תינוק , אבל במה שאני זוכר , הפרצוף של אבא שלי מחוץ לגוף הנחש .
    פצענו חתכנו את הנחש , לא יודע אם מת
    אשמח לפירוש , תודה וחג שמח

  14. אני בת 20, חוזרת בשאלה.
    חלמתי שנחש נכנס אלי הביתה במטרה לפגוע בי. בסופו של דבר הוא לא יצליח להכיש אותי אך איכשהו היה לי סכין ביד ודקרתי את עצמי מספר פעמים ביד ללא שליטה וזה פשוט לא פסק אך רק שצעקתי הרבה פעמים שאני אחזור בתשובה הנחש נעלם והפסקתי לפגוע בעצמי.
    מה זה אומר?

  15. זה באמת חלום קצת מוזר, אולי זה רמז באמת להתחזק בשמירת המצוות יותר, תעשי חשבון נפשך אם יש איזו מצוה או עבירה שאינה מספיק מוקפדת אצלך, ותתחזקי בה. בהצלחה רבה וחיים טובים ומאושרים.

  16. שלום רב,
    חלמתי בלילה האחרון שנחש איכשהו עוקב אחריי והוא צמוד אליי לאורך כל החלום . אני מנסה להפטר ממנו אבל הוא תמיד חוזר … זוכרת שיצאתי במיוחד מהעיר וזרקתי אותו מהחלון כדי להפטר ממנו- אבל הוא ספציפית שוב חזר . הוא לא עשה לי שום דבר רע ולא ניסה לתקוף אף אחד ..
    מה זה אומר?

  17. שלום רב
    חלמתי שהבן שלי משחק במרפסת גבוהה ואני רואה נחש מתקדם לעברו, אני צועק לו ופתאום אני רואה אותו משחק עם הנחש ואז זורק אותו רחוק
    מה המשמעות?

  18. חלמתי על אבי ז"ל שהרים סלע ואז יצא נחש גדול עם פסים שחורים והכיש אותו בבטן.ואבי תפס אותו אבל הוא מת.מה הפירוש של החלום.החלום היה היום יום שלישי נר שלישי של חנוכה 2019 בשעה חמש בבוקר.תודה

  19. חלמתי שיש לי נחש בבית עים ראש ממש גדול , ונסתי לתפוס אותו , והנחש הכיש אותי 3 פעמים בידים ובחלום לא נילחצתי וראיתי את הארס יוצא מנשיכה שלו בידים שלי והיתי בסדר בחלום
    היתי רוצה לדעת את הפרוש לחלום תודה

  20. הבן שלי בן חמש וחצי מתעורר כבר כמה פעמים בלילות שהוא רואה נחשים ופתאום הוא מרגיש את זה על היד והוא לא מצליח להירדם

  21. מאוד מצוי בגיל הזה חרדות בשינה, כדאי להתייעץ עם אנשי חינוך כיצד להרגיע אותו. כמובן מומלץ להשאיר אור וכדומה.

  22. חלמתי שנכנס אלי נחש הביתה דרך החלון ומתקרב לתינוקת בת החודשיים שלי וצעקתי התחיל להתקרב לכיון שלי ושלה לקחתי תתינוקת וברחתי מהבית איתה
    אשמח לדעת מה זה אומר

  23. ראיתי את כל הכתוב כאן, כך שהבנתי כי מדובר בחלום מבשר טוב כאשר חולמים על נחש. השאלה שלי, כשביתי בת ה8 חולמת אותו, לא אני, מה אז? כשהוא מקיש והורג ח"ו את שני אחיה וחברתה.
    אנחנו חיים בדוחק גדול, בית של תורה ב"ה, אברכים. אין אצלנו חשיפה למסכים או סרטים והקרנות. אז חשוב להבין שזה לא מהשפעה כזאת או אחרת. מה שכן, היא ילדה יותר פחדנית מעיקר.

  24. זה יכול לבוא מכל חרדה שהיא, עכשיו בזמן הקורונה זה יכול לבוא גם בגלל זה… אין צורך להתייחס לחלומות, רק לזהות שאם יש קושי לילדה לפרק איתה את זה ולהשרות שמחה ובטחון בבית.

  25. חלמתי בסוף של חלום
    שונה לחלוטין שהרמתי נחש קטן יחסית והוא עקץ
    אותי ביד ועדיין לא ארפתי
    ממנו למרות שנשיכתו
    הייתה כואבת ואז הרמתי עוד חמישה שונים באותו הזמן קטנים יותר (יש לומר שאין לי פחד מנחשים ובעברי אפילו
    גידלתי כמה ;)ועוד אני הוסיף שתחילת החלום
    דיבר על גיוס לצהל
    צעד שאני מקדם וגיוסי
    שאלה של זמן

  26. היי,חלמתי שניכנסתי לתוך ממערה ושבאתי לצאת היה נחש מולי.הוא היתקרב והכיש אותי ביד.ואחרכ התעוררתי.מה זה אומר.

  27. חלמתי על 2 נחשים קטנים עם
    זנב זוהר שמתרוצצים בבית שלי ושאני מפחדת מאוד מהם אבל מנסה להרוג אותם ומצליחה. מה זה אומר?

  28. שלום.
    כבר יומים ברצף אני חולם על נחשים. חלום אחד חלמתי על נחש עם 5 עיניים גדיל שחור עם פסים לבנים רודף אחרי וישר התעורתתי.
    ייל למחר חלמתי שמלא נחשים מסתובבים לידי והילד הקטן שלי שיחק אם אחד מהם רצתי מהר לקחת אותו וראיתי שהוא נשך איתו ביד הרמתי תילד ורצתי והם רדפו אחרי היו עוד אנשים בחלום אבל הם לא התקרבו אליהם הם רצו רק איתי
    יש לומר שאני מפחד מהם מאוד
    תודה על המענה מראש

  29. כאמור חלום על נחש מבשר פרנסה טובה, אבל אם יש לך חרדה מנחשים זה בהחלט בא אליך בחלום הלילה וזו הסיבה, ואם זו ממש חרדה כדאי לטפל. אין משמעות לחלום.

  30. שלום, חלמתי שאחי ואמי ישבו בסלון בספה ונכנסתי הביתה וראיתי נחש עובר מעל אחי ואמרתי לו שלא יזוז הנחש עבר והתיישב בצד הספה ולא זז. אני ואבי לא ביחסים טובים בכלל והאמת שאני גם לא רוצה לנסות לשפר אותם כי זה פשוט לא ייקרה האם יש קשר? מה הפירוש אשמח מאוד לתשובה!

  31. שלום רב , בשבת חלמתי על נחש שרודף אחריי ואחרי בן זוגי במהירות לא נורמלים ושתינו ממש רצים ומנסים לברוח, מצאנו פרצה והצלחנו להכנס לדלת ועמד אדם שסגר עליו אותו וכל ניצלנו .
    כשקמתי גיליתי שאחותי , ישנה איתי באותו בחדר חלמה בדיוק את אותו החלום בדיוק באותו הלילה.. מה הפירוש

  32. אני חלמתי בשבת האחרונה שחלם הכיש אותי ביד והרגתי אותו נקווה לבשורות טובות שזה תלוי בפרנסה בדיוק גם התחלתי לעבוד

  33. שלום לכבוד הרבנים, ולציבור הקוראים..
    חלמתי חלום על נחש עם ראש גדול, כיסיתי אותו בנטלה, הוא המשיך להסתובב בחדר, עם הנטלה שמכסה את ראשו..
    יצאתי מהחדר, סגרתי את הדלת שלא יצא להסתובב בשאר הבית, ותכננתי לקרוא ללוכד נחשים שיטפל בו… רק שכנראה בשלב הזה התעוררתי…
    עכשיו אני יודע שזה סימן טוב, וקראתי גם כמובן את כל השרשור הזה, ובעז"ה אני מאמין שתהיה לי פרנסה בשפע רב, (כי הראש של הנחש היה גדול מידי, בלי פרופורציה למציאות.. וגם כי התעוררתי לפני שמישהו הספיק לפגוע בנחש, אז בטח אף אחד בעולם לא יוכל לפגוע לי בפרנסה בעז"ה)…
    בהתחלה חשבתי, שאין לי בשביל מה לשאול רבנים בנושא, ובצדק.. התשובה ברורה..
    אבל אחרי שראיתי את כל השרשור כאן, חשבתי לעצמי, למה שאני לא גם יכתוב את הסיפור שלי, זה חלום טוב, ופיתרון עוד יותר טוב…
    נכון שאני צודק??

  34. בודאי, תמיד אנחנו אוהבים לשמוע סיפורים טובים, אני חושב שכל המגיבים ישמחו גם שתשתף את כולנו ברווחים…

  35. חלמתי חלום על נחש, היו בשקית גדולה ובחור צעיר חיפש את הנחש בשקית וכן גם אני. חתחתי את השקית עם סכין ופתאום הנחש יוצא ומכיש את הבחור, אני רואה אותו נחנק והנחש קופץ אלי ומנסה להקיש אותי. הנחש נראה כמו צבע באורך של כ3 מטר.

  36. ראיתי נחש בחולום הנחש די גדול הכיש אותי ביד ומייד ברח חשוב לציין שלא ראיתי דם ראיתי בחלום 2 סימנים של נשיכה ללא דם ואני קם בבוקר אני רואה סימנים של נשיכה בידיוק באותו מקום במדויק ! שהנחש הכיש אותי בחלום הרגשתי דקירה בחלום כאילו זה באמת קרה הכיש אותי ביד במרפק של היד ימין מאוד נילחצתי חשוב לציין שהנחש היה גדול יחסית מה מישהו מהמשפחה נגע בוא וישר קפץ אם הפנים ישירות לייד שלי
    אני חייב לדעת. מה זה אומר

  37. שניהם נכונים, ככלל הגמרא אומרת שחלום על נחש הוא מראה פרנסה, יחד עם זה נכון הדבר שרוב החלומות בזמנינו הם חסרי משמעות, בגלל החדשות הלחץ האוכל וכדומה. כך שאם זה חלום טוב למה לא לחשוב שאולי זה חלום אמת, אבל לדעת את הפרופורציה הנכונה והמתאימה ביחס לחלומות בזמנינו.

  38. חלמתי שנחש ענק יוצא מחלון ביתי לגינה מנסה להכיש אותי, זזתי מהר והוא לא הצליח להכיש ואז אדם שהיה איתי בבית תפס את הנחש והרג אותו, הנחש הגיר נוזלים גופו הצטמק ומת.
    החלום היה בראש חודש אב וביום הולדתי
    האם יש לחלום משמעות

  39. חלמתי שהזזתי את המקפיא והיא שם נחש שחור ולידו ערימת חול . ובחלום נבהלתי מאוד והחלון של החדר ילדים היה פתוח ובו בזמן שחיפשתי לוכד נחשים הוא יצא לאט מהחלון. הענין המוזר שהנחש היה חלקית כמו בסיפורים בפרשת בראשית עם רגליים והיה לו כפות רגליים צבעוניות ירוק וורוד משהו קצת מוזר …

  40. שלום כבוד הרב , חלמתי שאני נמצא מול מראה בחדר שהיה שלי בבית הוריי ומרגיש משהו מוזר מתוך האוזן ופתאום אני רואה זנב של נחש ואני לאט לאט מוציא אותו מתוך האוזן שלי והוא יצא גדול ושמן בצבע ירוק איך שהוא יצא התחלתי לצרוח ולברוח ,מה זה אומר ?

  41. מה על חלום על נחשים קטנים בגווני אדום, שאני וחבריי מתחמקים מהם בהצלחה, שמתברר שיש להם רגליים קטנטנות כמו בסיפור בראשית? ולאחר הנחשים (היו שניים או שלושה שהגיעו אחד אחרי השני) היה גם נדל אחד. הרחקתי את חברתי ממנו. אף אחד מהם לא פגע בנו. מה יכולה להיות המשמעות?

  42. שלום כבוד הרב
    חלמתי שמישהו מחזיק נחש. ותופס אותי בכוח. וגורם לנחש להכיש אותי. פעמיים באצבע.
    ומישהו מהר הביא לי נוגדן לארס. היית שמח לשמוע מה כבודו חושב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל