אם אפשר לבאר דעת המחבר בחושן משפט סימן פא סעיף י.
א. האם בעינן לפחות עד אחד?
ב. האם העד אמור להיות עד כשר לפי דיני העדים לאפוקי נשים וחש"ו.
ג. מה טעם הדבר? הרי לכאורה בעינן שני עדים?
תשובה:
א. עד אחד צריך לכל הדעות, עיין ש"ך שם ס"ק כב.
ב. אם מכחיש את העד, ודאי שצריך שיהיה העד כשר כדי שיוכלו לחייב שבועה על פיו. אם מודה שהודה ואמר אתה עדי, אלא שטוען משטה הייתי בך, יש לעיין, משום שבקצות שם ס"ק יב כתב שאפילו בקרקעות שאין העד מחייב שבועה, אינו יכול לטעון משטה.
ג. משום שאדם שאינו חייב אינו מודה אפילו לא בפני עד אחד (המחלוקת בין הרמב"ן והרז"ה היא אם אדם משטה בפני עד אחד).