לתרומות לחץ כאן

הרואה מת בחלום

שלום לרב,
לפנות בוקר חלמתי שאני רואה אדם מת עטוף בטלית , אין לי מושג מי הנפטר .
התעוררתי עם רצון עמוק לומר "ברוך דיין האמת" אך החל בי ויכוח פנימי אם לומר קודם "מודה אני ". בתוכי אמרתי ברוך דיין האמת , ומיד בקול רם "מודה אני".
אנא מהרב פרש לי את החלום . תודה

תשובה:

שלום רב.

הרואה מת בחלום אם ראה אותו בבית, שלום בבית, ויש אומרים שמחה או ריוח יגיד, ויש אומרים שמחה בבית. כמו כן אמרו שהרואה מת בחלום אם הוא בריא לא יתיירא מכלום. ראה אחד מהוריו שכבר מתו – שמחה בקרוב יגיד.

מקורות:

ספר משנת החלומות בשם ר' האי גאון ורס"ג.

הצטרף לדיון

18 תגובות

  1. הלילה לילה של שימחה תורה הרגשתי לא טוב ונרדמתי בסלון , חלמתי שאני בבית הקברות הלוויה שלי ושל עוד 2 הכל חשוך מסביב וכשהגיע תורי להיקבר מאוד בכיתי ולא רציתי היה זקן אחד שזכור לי שעבר בחברת קדישה שהתעקש לקבור אותי .כשהייתי כבר בפנים הרגשתי משהו עובר מעלי וצמרמורת משהוא מוזר סוקר לי את הגוף מלמעה עד למטה הייתה בי הרגשה מקפיאה שעברה בי . לא יכולתי לזוז ולא לדבר ופתאום החליטו להוציא אותי כאילו שקיבלו הוראה להוציא אותי , היה חושך מסביב הזקן אמר לי תישו כאן עד הבוקר ותלך בכיתי והתעוררתי מהחלום

  2. הלילה חלמה גיסתי שהוריה שנפטרו
    באו אליה בחלום ושלושתם ירדו במדרגות מביניין גבוהה חבוקים. היא מאוד פחדה והוריה הגיעו אותה
    כאשר הגיעו למטה הייתה אנרגיה טובה וכיפית.

  3. חלמתי שבאה אלי שקרובת משפחה שלי שנפטרה לפני חודש בערך, ואמרה לי דיברתי עם אח של חבר שלי והחלתנו שאתה (אני) תמות, והתחלתי לבכות.

  4. שלום,
    חלמתי שאני נכנסת עם חברה לסוג של בית כנסת עם חדר אוכל אנחנו נכנסות לקחת אוכל אבל השומר לא נותן לחברה שלי לקחת אוכל. הוא אומר לה את לא והיא כן. אני מסתכלת על השומר ואומרת לו אתן צדקה לבית הכנסת כדי שתתן לי לקחת גם לחברה שלי ואז הוא מופתע ומסכים. באותו בית כנסת אמא שלי גם הייתה , התקיים שם הגרלות ואמא שלי זכתה בנעליים לגברים. כשהגיע לבית אבא שלי ז"ל מאוד רצה אותם ואמא שלי לא הסכימה לתת לו, (במציאות אבא שלי היה עיוור) אז הוא מחליט לצאת מהבית כדי לחפש אני הולכת אחריו ואומרת לו אני יביא לך נעליים, תחזור לבית כי אני לא רוצה שיקרה לך משהו (בגלל העיוורון) אז הוא מסכים וחוזר ואני הולכת לקנות לו בגדים חדשים , כשאני חוזרת לבית אני רואה אותו שוב בחוץ בגינה ואומרת לו קניתי לך בגדים , והוא אומר לי אני מחפש את הנעליים הם שם ומסתכל לעבר הגינה שהייתה בחוץ,ואז קולטת שאבא שלי רואה ואני אומרת לו , מה אבא אתה רואה ואני מתרגשת/בהלם והוא עונה לי כן אני מתחיל לראות.אני מתרגשת ואומרת לו טוב בוא נחזור לבית אני אקנה לך נעליים והוא מחייך וחוזר איתי לבית.

  5. זה חלום, מיוחד, נעליים מסמלים הליכה והתקדמות, וכפי שאנחנו כותבים הרבה, כיון שברא כרעא דאבוה, כלומר הבנים והבנות הם אלו שיכולים להוליך את ההורים ממדרגה למדרגה, כיון שרק כאן ניתן להוסיף להם זכויות, הם בעולם העליון כבר לא יכולים כלום, הרי שכדאי לעשות משהו לעילוי נשמתם. שבת שלום

  6. שלום
    חלמתי שאני סוחבת את אבא שלי בכיסא גלגלים ולוקחת אותו למקום קדוש לא יודעת לאן לכותל ? או לציון של איזה רב ויורדת איתו מדרגות וברגע שהכיסא קופץ במדרגה נעצרת לו הנשימה ואני מחייה אותו הוא חולה ולא ניראה טוב
    ד"א
    אבא שלי ניפטר לפני שש שנים
    אשמח לפיתרון
    באותה סיטואציה גם איך שהוא בחלום אני קונה דג סלומון מבקשת 1 ק"ג ומכינה לא זכור לי אם הוא אכל
    אבל אני מכינה דג וביצה זה מה שאני זוכרת
    אני בלחץ נוראי מהחלום
    תודה

  7. טבעי שחולמים על ההורים, אין מה להיות בלחץ, תאמרי בלי נדר כל יום פרק תהילים לעילוי נשמתו זה יעשה לו נחת רוח גדולה.

  8. סמוך למועד האזכרה של סבתי (5 שנים) חלמתי שהיא דיברה אליי ואל הוריי ואמרה ששכחנו את יום ההולדת שלה והייתה עצובה. חשבנו שזה בגלל שנתנו עבורה תרומה לא בזמן ובגלל שנבצר ממני להגיע לאזכרה. אתמול, לאחר שקראנו תהילים, נתנו צדקה וקיבלתי על עצמי דברים בשבילה, חלמתי כי אמי ואני נמצאות אצלה בבית ונתתי לה לאכול אורז עם אטריות ושעועית ירוקה שאחי הכין. סבתי, אמי ואני אכלנו ונהנינו. האם יש לכך משמעות?

  9. שלום כבוד הרב ,אני בן 31 רוב חיי,גרתי עם סבא וסבתא שלי,ולצערי ב3 שנים האחרונות איבדתי אותם, הייתי מאוד קשור אליהם,והמוות של סבתא שלי בעיקר לא עוזב אותי,היא נפטרה לפני חצי שנה,לפני כמה שבועות חלמתי שסבתא שלי יושבת בבית שאני גר כרגע הבית שלה,והיא ישבה בסלון ביחד עם אמא שלי ואחותה,ועוד בן אדם מבוגר שקשור לסבתא שלי,אותו אני רואה לפעמים,שתינו קפה סבתא שלי הייתה מאוד שמחה היא הייתה לבושה בבגדי חג עטופה בטלית יפה לבנה,והיא ישבה ויספרה לנו סיפורים וחייכה,וסבא שלי עמד לידי בסלון נראה קצת קשוח וצעיר לפי מה שראיתי,ניסיתי לדבר איתו אבל אחותה של אמא שלי אמרה לי שהוא לא ישמע,מאוד רציתי שהוא יישמע אותי,הייתה אווירה מאוד מיוחדת וכייפית בבית בזמן החלום,ולא יצא לי לחלום עליהם כמעט ,וכרגע יש לי בעיות עם הבית כי הוא שייך לחברת עמידר,ואני רוצה להבין אם יש מסר כלשהו שאני צריך להתייחס אליו,כי זה היה חלום עוצמתי שמלווה אותי עד עכשיו..אשמח לתשובה..

  10. המסר היחיד הוא שאנחנו אמנם זוכרים את סבא וסבתא ככח חוזק שנותן ותומך וכו', היום המצב הוא הפוך, בשמים אף אחד כבר לא יכול לעשות כלום, לפי מעשיו של אדם כאן בעולם זה הוא מקבל שכר בעולם הבא. יש רק דבר אחד שיכול לסייע לו! וזה מצוות ומעשים טובים שעושים צאצאיו לעילוי נשמתו! חיזוק בשמירת השבת, בתפילות, באמונה, בשאר מצוות, בזיכוי הרבים, כל דבר כזה קטן עושה בשבילם [וגם בשבילנו] המון. עשה בשבילם ותשמח אותם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל