לתרומות לחץ כאן

הרהור בדברי תורה בזמן שנוגע בנעליים

האם מותר להרהר בדברי תורה בשעה שנוגע במנעליו וכיו"ב (כי הנה לאחרי שכבר נגע הרי מותר אף קודם שינקה ידיו כ"ז שאין עליו צואה. כמדומני ש"כ בפמ"ג).
יישר כח על הטירחה

תשובה:

שלום רב.

אכן מותר להרהר בדברי תורה גם לאחר שנגע במנעליו עוד בטרם ניקה את ידיו.

מקורות:

בשולחן ערוך סי' ד' סעיף י"ח נפסק שהחולץ מנעליו צריך ליטול ידיו, ובמגן אברהם שם ביאר דהיינו כשנוגע בהם, ובמשנה ברורה שם ס"ק מ"א ביאר שטעם הנטילה אינו משום רוח רעה אלא משום נקיות, ולכן כתב שאינו צריך למהר ליטול ידיו ויכול ליטול פעם אחת, ואם אין מזדמן לו מים יכול לנקות לכתחילה בכל מידי דמנקי. ולענין הרהור בידיים שאינם נקיות, מבואר בפרי מגדים סי' פ"ה במ"ז סק"א שכל עוד אין ידיו מטונפות ממש יכול להרהר בדברי  תורה, וכן פסק המשנה ברורה שם ס"ק ט"ו בשמו.

ויש להוסיף שאף לדעת הסוברים שענין הרחיצה לאחר נגיעה בנעליים הוא משום רוח רעה (כמו שכתב השולחן ערוך הרב סי' קכח סעיף כ"ז ועוד אחרונים) אפשר להרהר בדברי תורה כל עוד לא נטל ידיו כמו שכתב השו"ע הרב סי' א' ס"ו במהדו"ת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל