לתרומות לחץ כאן

נישואין עם גוי

קרובת משפחה מעוניינת להתחתן באופן אזרחי עם צעיר שהכירה בישראל, שחי בימי חייו כיהודי ( שאינו שומר תורה ומצוות) אביו יהודי אך אימו אינה יהודיה.
הבחור אינו מעוניין לעבור תהליך גיור ( מבחינתו הוא יהודי)
1. האם יש משמעות ל"נישואין" אלה.
2. מה דין הילדים שיוולדו ( האמא כמובן יהודיה).
3. האם נכון להתנות המשך הקשר בביצוע גיור ( כאשר ברור שגם אם יסכים לכך אינו מתכוון לקיים אורח חיים דתי בהמשך)
4. האם מצד שלום בית מותר לשומרי תורה ומצוות להשתתף במסיבה אותה יערכו לאחר "נישואין "אלה.
5. האם מותר/נכון לתת להם מתנה או להפגין בפומבי את מורת רוחינו מהמהלך.
בברכה.

תשובה:

שלום רב.

1. נישואין עם גוי כמובן שאין בו כל תוקף ומשמעות, מלבד המשמעות החמורה של התבוללות עם העמים. צריך להבין איסור "חתנות" עם גוי הוא חמור ביותר, ראה מה שכתב הרמב"ם פרק יב מאיסורי ביאה הלכה ו' – ח': "לא פגעו בו קנאים ולא הלקוהו ב"ד הרי עונשו מפורש בדברי קבלה שהוא בכרת שנאמר כי חלל יהודה קדש ה' אשר אהב ובעל בת אל נכר יכרת ה' לאיש אשר יעשנה ער ועונה, אם ישראל הוא לא יהיה לו ער בחכמים ולא עונה בתלמידים ואם כהן הוא לא יהיה לו מגיש מנחה לה' צבאות, הנה למדת שהבועל כותית כאילו נתחתן לעכו"ם שנאמר ובעל בת אל נכר ונקרא מחלל קדש ה'. עון זה אע"פ שאין בו מיתת ב"ד אל יהי קל בעיניך, אלא יש בו הפסד שאין בכל העריות כמותו שהבן מן הערוה בנו הוא לכל דבר ובכלל ישראל נחשב אע"פ שהוא ממזר והבן מן הכותית אינו בנו שנאמר כי יסיר את בנך מאחרי מסיר אותו מלהיות אחרי ה'. ודבר זה גורם להדבק בעכו"ם שהבדילנו הקב"ה מהם ולשוב מאחרי י"י ולמעול בו". ראה עוד כאן בענין.

2. הילדים כמובן הם יהודים לכל דבר, שהרי עפ"י הלכה במקרה של נישואין גם גוי היחס הוא אחר האמא.

3. אם הגיור אינו שוה כלום, וכפי שאתה מתאר, זה המצב, שהרי לא ניתן להתגייר ללא קבלת עול תורה ומצוות, ודאי עדיף שישאר כך ולא "גר" מדומה ח"ו, שזה חמור הרבה יותר ועלול להטעות אנשים כאילו הוא יהודי.

4. קשה לי לקבוע ולייעץ בלי לדעת ולהכיר את הקשרים במשפחה, אבל צריכים להבין כי התבוללות זו חיציית קו אדום, ולא ניתן להעביר את זה בשתיקה, החרמת האירוע שקשור לנישואין הוא אפשרות מאד סבירה ומקובלת, אין בזה כל חילול ה' כאילו כך מתנהגים שומרי תורה, אדרבה יש בזה קידוש ה' שאינם מסוגלים להעביר חציית קו אדום ברמה כזו בשתיקה.

5. לאור התשובה הקודמת, אני סבור שהתשובה לשאלה זו פשוטה יותר, וברור שעדיף להפגין את מורת רוחכם מהמהלך.

הרבה הצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל