לתרומות לחץ כאן

בדיקת זרע

שלום רב
בא אדם אחד בכולל שבו אנו לומדים וסיפר לנו מה אמר לו הרופא בנושא עקרות אשתו. הוא בגיל 28, אשתו בגיל 24 והם נשואים כבר 3 שנים וקשה לאשתו להתעבר.
התייעצו עם רופא פרטי( פוריות,עקרות) ואמר לבעל לעשות בדיקות (דם וכו׳. ) ועוד אמר הרופא לבעל לעשות בדיקת זרע. איך עושים הבדיקה הזו? הרופא אומר לבעל לשים זרע בכלי, והרופאים המומחים באותו תחום בודקים בזרע עד שימצאו הבעייה.
השאלה היא:
האם מותר לו לבעל לעשות את בדיקת זרע הזו ולהוציא זרע לבטלה ולשים אותו בכלי כדי שהרופא יבדוק הזרע וימצאו פיתרון להם שאשתו תתעבר.
האם יכולים לומר שהוצאת הזרע היא לשם רפואה.
תודה לכם.

תשובה:

שלום רב.

על פי ההלכה תמיד בהתחלה יש לבדוק את האשה בדיקה ראשונית האם הבעיה היא אצלה. בדיקה אצל האשה אינה כרוכה באיסורים ולכן בודקים קודם כל אצלה. יתכן שבמקרה הנ"ל בדיקה זו נעשתה כבר. אם תוצאות בדיקה זו יוצאות תקינות הבעל נשלח לבדיקת זרע, אך כיון שעל פי ההלכה לא כל דרך מותרת כיון שיש בזה איסור הוצאת זרע לבטלה, ישנם דרכים שרבנים מורים איך להוציא את הזרע באופן המותר. (ראה כאן שהרחבתי בנושא).

הייתי ממליץ לך להפנות את האיש אל הרב משה שלזינגר 02.5001501 הוא עוסק בתחום כבר הרבה שנים, הוא יוכל לעזור לו הן מהצד ההלכתי, והן מהצד הרפואי. הידע שלו בתחום לעיתים עולה על של הרופאים (ידוע לי כי לפני כמה חודשים אף היה אצלכם בצרפת בכנס של רבנים להרצות בנושא הפוריות).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל