לתרומות לחץ כאן

חשש קידושין בטבעת של הבחורה

שלום רב. ראשית רציתי לברך על האתר המדהים תמשיכו להרבות אור. יש לי שאלה שנוגע לקידושין. היה לי חברה שקניתי לה טבעת והבאתי לה אותה בחדר שלי ולא היה עדים. לאחר כמה שבועות באו חברים שלי והראנו להם את הטבעת שקניתי לה. הוצאתי לה מהיד ושמתי לידה אותה בחזרה ואמרתי קחי אישתי או משהו כזה כאילו שאני בעלה. השאלה האם זה קידושים? אני חושב שזה קניין שלה כבר לכן גם אם רצינו אפילו זה לא היה נחשב? לא כיוונתי לקדש אותה . אני ספרדי אם אפשרי שיהיה פסק שתקף לספרדי. תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

אכן הטבעת היתה שייכת לבחורה כשנתת לה אותה בראשונה. אולם צריכים לדעת כי בחורה שהביאה טבעת לחתן כדי לקדש אותה בטבעת זו, הקידושין תקפים. משום  שההנחה היא כי כוונת הבחורה לתת לחתן באופן המועיל לשם קידושין. (ואפילו מי שסובר כי קידושין בטבעת שאולה, שהחתן שאל אותה ממישהי אחרת, אינם קידושין, במקרה שמדובר בכלה בעצמה, כולם מסכימים שהקידושין תקפים, ראה כאן וכאן בהרחבה בענין).

יחד עם זה, במקרה הנוכחי שודאי לא היתה כוונתם לקידושין, א"כ לא זו בלבד שלא היתה לבחור כוונת קידושין, אלא שגם לבחורה לא היתה כל כוונה להקנות אותה לחתן באופן המועיל לקידושין, וממילא אין מקום לחשוש לקידושין.

ראוי לציין, כי כל זה הוא בנוסף לעוד כמה סיבות שיש במקרה זה המראים שאין כאן קידושין.

אין כל הבדל בנושא זה בין ספרדי לאשכנזי.

שיהיה במזל טוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל