לתרומות לחץ כאן

תולעי אניסאקיס

שלום רב
ברצוני לדעת איזה דגים יש לחשוש להם לתולעי אניסאקיס ואיזה לא ואיך לבדקם
בעיקר רציתי לדעת לגבי לוקוס בורי דניס ומוסר

תשובה:

שלום רב.

אני אוכל תולעי אניסקיס. בעדה החרדית, הרב חיים קנייבסקי, הרב לנדא הרב וויא, הרבנים של מחזיקי הדת בעלז, הרב שמואל וואזנר, הרב בלוי ע״ה מהעדה חרדית, כולם אמרו לי לא להקפיד. כי בשו״ע כתוב שמותר לאכול תולעים שלא פירשו מהבשר. ואי אפשר לראות אותם בעין רגילה. אלא באור אולטרה סגול מיוחד.

הרב יוסף זריצקי

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ברצוני להביא דעת הרב שניאור רווח שהביא בתשובה ארוכה שכתב בעניין, שדעת שבט הלוי של הרב וואזנר זצ"ל לאסור דג אניסאקיס. וכן דעתו של הרב אלישיב זצ"ל לאסור. כמו"כ כותב שהיה אצל הרב חיים קנייבסקי שליט"א ואסר

    אני מעתיק מקצת דבריו שם כדלהלן

    "ניגשתי שוב עם הדגים והראיתי בעיני לכמה מגדולי וחכמי ישראל, וכן עשו זאת כמה מידידי הרבנים שעסקו עימי בנושא זה. ואציין את דעתו של מרן הגרי"ש אליישיב שליט"א שאמר לרבנים הגאונים הגר"מ גרוס שליט"א והגרמ"מ קארפ שליט"א שאינו מוצא דרך להתיר ויש לפרסם לציבור להיזהר מתולעת זו. וכן דעתו של מרן בעל השבט הלוי שליט"א שמעבר למה שכתב בספריו שתי תשובות בארוכה לאסור תולעת זו, אף נכנס אל הקודש פנימה נאמן ביתו הגר"ש קליין שליט"א ומרן בעל שבט הלוי חזר על הדברים ועל כך שיש להחמיר ולאסור תולעת זו, וכפי שכתב ודן בספרו וכ"ש בתולעת זו שנמצאת גם בבני המעיים וגם בבשר הדג. והעלה כעת את כל הדברים מחדש במכתב שפירסם בערב חג הפסח תשס"ט. וכן שהיתי יחד עם הגאון רמ"מ קארפ שליט"א וצוות מומחי המכון בקודש פנימה אצל מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א וראה בעיניו את התולעים גם במעי הדג וגם בתוך הבשר ומאד נבהל ממראה עיניו ולאחר ששמע את כל צדדי השאלה, הורה לפרסם על הציבור שיש להיזהר מאד מתולעים אלו שהם בחשש איסור תורה. וכ"ז מלבד פוסקי הדור האחרים שציינתי את דעתם לאסור בפרסומיי הקודמים…"
    עד כאן דבריו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל