לתרומות לחץ כאן

הכשרת מכונת קפה לפסח

בסד
יש לי מכונת קפה של נספרסו שהם כשרות לפסח.
במשך השנה המכונה נמצאת על השיש כשיש לחם ושאר מוצרים שאינם כשרים לפסח. כיצד אפשר להכשיר את המכונה לפסח

תשובה:

שלום רב.

מכיון שיש חוששים שיש בקפה זה תערובת מסויימת של קטניות, אם אתם אוכלים קטניות בפסח, אינכם צריכים להכשיר את המכונה, כיון שאין צריך לחשוש שנכנס לתוכה חמץ, אך יש לנקותה מכל צידיה היטב. ואם אינכם אוכלים קטניות, יש להכשיר את המכונה וקשה לעשות זאת, ולכן אין להשתמש במכשיר בפסח.

פסח כשר ושמח.

 

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. אני אוכלת קטניות בפסח ומתשובה שלכם הבנתי שעל כן אין צורך להכשיר את מכונת הקפה שלי אך למכונה יש מקציף חלב האם גם אותו אין צורך להכשיר ואם כן כיצד עושים זאת. תודה

  2. שאלה אחרונה מקציף החלב של נספרסו הוא כוס שבתוכה יש מעין קפיץ עגול שמקציף את החלב.בכוס הזו הקצפנו חלב טרי ושוקו משקית .האם את הכוס והקפיץ צריך להכשיר? ואם כן כיצד?

  3. לא החלב ולא השוקו חמץ. ולכן אני מציע לכולם. להרתיח מים בקומקום ולהכניס את הקפיץ לתוך מים רותחים. או להרתיח מים בסיר חלבי ולהכניס את הקפיץ בפנים לכמה שניות.

  4. השאלה שלי לגבי המקציף חלב : שטפתי אותו בספוג חמץ אז זה לא חמץ ? גם המתקן של המים מיכל מפלסטיק שנשטף מדי פעם בספוג חמץ איך מכשירים ?

  5. כל שימוש בקר אינו אוסר את הכלי, שימוש במים רותחים יותר מ40 מעלות יחד עם חמץ ממש אכן עלול להחשיב אותו ככלי חמץ הטעון הגעלה ברותחים לפסח.

  6. לא הבנתי את התשובה
    השאלה היא אם מיכל הפלסטיק שמכיל מים קרים ונשטף בספוג חמץ איך מכשירים אותו ?
    שאלה שניה מקציף החלב מקציף רק חלב ומגיע לרתיחה ונשטף בספוג חמץ כיצד ניתן להכשיר ? בתודה מראש

  7. אם השטיפה נעשית במים פושרים שאין היד סולדת בהם הכלי מעולם לא נעשה חמץ, ויש לרחוץ אותו היטב שלא ימצאו בו פירורי חמץ וניתן להשתמש בו בפסח.

  8. שלום,
    רק לוודא שהבנתי נכון- את המכונה עצמה אין צורך לנקות מבפנים (להרתיח בה מים וכו) אלא רק לנקות מפרורים מבחוץ?
    במידה וזה לא נעשה לפני פסח במטרה לנקות לפסח (מדובר על אנשים שלא שומרי מצוות), אבל המכונה נקיה מבחוץ.האם יש אפשרות להשתמש במכונה שלהם בפסח?

  9. שלום רב,
    ברשותי מכונה נספרסו שהשתמשתי בה לפני יותר מ12 חודש גם בקפסלות שאינן כשרות לפסח, האם אי השימוש במכונה במהלך שנים עשר החודשים יכול להתיר המכונה לשימוש בפסח?

  10. אם מדובר בחמץ ממש זה לא מועיל, אבל אם מדובר בקפה מאה אחוז אלא שלא היה כתוב עליו כשר לפסח והמכונה נקייה לגמרי, אפשר להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל