לתרומות לחץ כאן

אם צריך מטרנה כשרה לפסח

שלום רב
לפי מה שידוע לי חלק מההכשרים מחייבים לרשום את הכשרות לפסח על המוצר או האריזה עצמה ולא די במדבקה נוספת שאפשר להדביקה לכל מוצר וכן במוצרים שנאפו לאחר הפסח השאלה האם המטרנות של חברת מטרנה הכשרים על פי הבד"ץ עדה חרדית לפסח כקטניות ומופיעה מדבקה על המוצר ולא בגוף האריזה בסדר לפסח ומה יעשה מי שלא אוכל קטניות האם מותר לתת לילד מוצר זה??
תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

אין בשום תחליפי חלב חמץ. ולכן המדבקה ששמים זה רק לאלה שחוששים אולי ואולי ואולי. אני במשך שנים בודק את המטרנה סימילאק בייבי לק ועוד עשרות תחליפי חלב אם שמיועדים לתינוקות שיש להם בעיות בעיכול ובאף אחד מהם אין חמשת מיני דגן. ויש גם סיבה לזה. ולכן אין צורך להחליף או לקנות חדש אפשר לנקות את תחתית הקופסה ולראות שלא נדבקו פירורים. ולענין קטניות לילדים, ראה במאמר השבועי שיפורסם בע"ה היום באתר שאין נוהגים להחמיר על הקטנים באכילת קטניות, אך יש לייחד כלים מיוחדים עבורם.

פסח כשר ושמח

הרב יוסף זריצקי

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. עברתי על תשובת הרב זריצקי לגבי מטרנה כשרה לפסח.

    לא הבנתי למעשה.

    מטרנה צמחית היא כשרה לפסח??? (כמובן לאוכלי קטניות). גם בלי מדבקה?

  2. אי אפשר לומר "כשרה לפסח" על דבר שלא היתה בו הקפדה מיוחדת על שמירתו לפסח, אבל כאשר יש בכך צורך וכל תינוק הוא בגדר חולה שאין בו סכנה אין מקום לחשש, שכן במאכל עצמו אין חמץ וכל החששות כביכול הם שמא התערב משהו וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל