לתרומות לחץ כאן

עשרה בברית מילה

אנו ממתינים לאישור המוהל לבצע את הברית.
אנו מתלבטים אם זה בסדר לבצע ברית באופן מצומצם ואת פדיון הבן (וזבד הבת…כן תאומים) כארוע גדול אשר אמורים להגיע אליו גם משפחה מחו"ל. האם זה בסדר.

תשובה:

שלום רב.

אין חובה לעשות סעודת ברית כאירוע גדול, ואם נוח לכם להזמין את בני המשפחה לפדיון הבן, תוכלו לעשות כנוחיותכם, אך יש להקפיד שיהיו עשרה גברים בסעודת הברית.

שיהיה במזל טוב.

מקורות:

שולחן ערוך סי' רס"ה סעיף ו' וי"ב.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. עיינתי בשו"ע שם,
    1. שצריך לברית עצמה 10 גברים מובן, אך מי אמר שגם לסעודה צריך דווקא 10 גברים, האם לא מספיק 10 מבוגרים כולל נשים. (כמובן שמדובר בנשים שאפשר לשבת איתם במעורב כמו אשתו אמו חמותו אחותו ובנותיו )

    2. האם בעל הברית , כלומר אבי הבן חייב להיות נוכח בסעודה, או שיכול למשל לתרום ל'בית התבשיל' או לישיבה,10 מנות או יותר עבור סעודת הברית, ושיאכלו ענווים וישבעו. האם יוצא בכך יד"ח ?

  2. ברמ"א בסי' רס"ה סעיף י"ב כתב להדיא שצריך מנין בסעודת הברית, ובספר הברית אכן תמה על הרמ"א מהיכן מקור הדברים, אך למעשה יש להקפיד על כך. וודאי שאין מועיל ליתן כסף לסעודה אחרת, אלא יש לעשות סעודה שיהיה בה בעל הברית.

  3. בס"ד
    ואם בעל הברית יהיה נוכח באותו בית התבשיל ויאכל עם העשרה אנשים ששילם את מנותיהם, האם יועיל לו עבור סעודה לברית, או שצריך סעודה שמורכבת דווקא מקרובי משפחתו וידידיו.

  4. נראה שזה יכול להועיל, אך יאמר להם שזה עבור ברית המילה, כדי שיברכוהו כמו שכתבו שזה אחד מהטעמים לחיוב סעודה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל