לתרומות לחץ כאן

בירור יהדות

בס"ד

שלום!

השאלה שלי היא די מורכבת אחי התחתן בחתונה רפורמית לפני מס' שנים הוא בקשר עם הבחורה הזאת כבר 10 שנים היא רוסיה, עניין היהדות שלה אינו ברור היא הייתה בטוחה שהיא יהודיה עד לפני החתונה וכך גם אחי שהוא כהן.
הם פנו לבית הדין ששלח אנשים לרוסיה לבדוק את יהודתה ותשובותיהן אינן ברורות.

אמא שלה טוענת כי בילדותם הם גונו על ידי הרוסים עקב יהדותם, אך היא לא זוכרת שחגגו בבית חגים יהודים וגם לא חגים נוצרים וכו'.

כיום יש להם שתי בנות רציתי לדעת מה ניתן לעשות? אחי לא מסוגל לוותר עליה בכל זאת היא האמא של בנותיו? היא מוכנה להתגייר, אך בגלל שאחי כהן הרבנות לא מאפשרת לה לעשות זאת כיוון שיודעים שהם חיים יחד, מה ניתן לעשות?אשמח אם תענו בהקדם, בתודה מראש!

תשובה:

שלום רב.

גיורת אסורה לכהן כפי שאת יודעת, ואין מנוס אלא להפרד על פי מה שאת כותבת שהיא צריכה לעבור גיור.

בנוסף, כפי שאת כותבת החיים המשותפים שלהם ביחד משליכים על עצם הגיור. מהות הגיור הוא "קבלת מצוות" על ידי המתגייר. לא ניתן לוותר על זה, ואיך אפשר להשלים עם זה שהמתגייר מקבל על עצמו "עול תורה ומצוות" בד בבד עם איסור דאורייתא שהוא עובר בכל יום.

כיום, גם עולים מיהדות רוסיה שמופיעים במשרד הפנים כיהודים, כשבאים להנשא ברבנות, מועברים לבדיקת יהדות בבתי הדין הרבניים. מפני שבעבר, פקיד משרד הפנים היה רושם מה שהיו אומרים לו העולים, ללא כל בדיקה מקצועית.

בתי הדין בודקים את הפונים, ולצורך כך נעזרים בחוקרי יהדות המתמחים ביהדות רוסיה. יש להם דרכים מגוונות לצורך מידע על יהדותם, ולאו דוקא אם הם קיימו חגים יהודיים או לא. חשוב רק לציין, כי ידוע לי שישנם מקרים רבים שהעולים סבורים כי הם יהודים, אולם לאחר בדיקה מתגלה כי הם טעו ואינם יהודים על פי ההלכה. למיטב הבנתי, ככל הנראה האשה הנ"ל כבר נבדקה באופן זה בבית הדין.

אולם היום כדאי לבדוק את הנושא שנית. מאחר שהתפתחו אפשרויות חדשות של זיהוי יהדות באמצעים גנטיים. וע"י בדיקת דנ"א אפשר לזהות יהדות, כדאי לבדוק שוב את הסוגיה של הבחורה. ניתן לפנות למכון סימנים הם מתמחים באישורי יהדות עפ"י בדיקות דנ"א.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל